اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

6500 واحد مسکن روستایی در نمین مقاوم‌سازی شده است

فرماندار شهرستان نمین گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی به همت دولت خدمتگزار بیش از شش هزار و 500 واحد در مناطق مختلف روستایی مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

6500 واحد مسکن روستایی در نمین مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه مسئولان بنیاد مسکن در شهرستان نمین اظهار داشت: اولویت ما در واگذاری تسهیلات و همچنین معرفی صاحبان واحدهای مسکونی برای بهره‌مندی از 12.5 میلیون تسهیلات با نرخ سود چهار درصد واحدهایی است که از دوام کمتری برخوردار هستند.

وی با اعلام اینکه کشور ما و استان اردبیل از مناطق زلزله‌خیز و حادثه‌خیز محسوب می‌شوند، ادامه داد: با اولویت مناطق روستایی در معرض آسیب و گسل‌های زلزله باید در این امر پیشقدم بوده و اجازه ندهند، واحدهای مسکونی خود در مواقع خطر و بحرانی با برخی نگرانی‌ها و تنش‌ها روبه‌رو شود.

دریتیم با قدردانی از همت و تلاش مسئولان بنیاد مسکن و گرامیداشت هفته حساب 100 امام خاطرنشان کرد: 91 روستای نمین بیش از 10 هزار واحد مسکونی دارد که حدود 60 درصد آنها به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است.

این مسئول با اعلام اینکه بخشی از صاحبان این واحدها با آورده خود و سرمایه‌گذاری شخصی به بهسازی واحدهای مسکونی روستایی کمک کرده‌اند، تصریح کرد: 55 درصد صاحبان واحدهای مسکونی کم‌دوام از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند و همچنان پرداخت این تسهیلات به متقاضیان مسکن روستایی ادامه دارد.

وی اضافه کرد:‌ سهم تعیین شده برای شهرستان نمین در سال 91 حدود 530 مورد بوده است که 81 درصد آن تاکنون محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نمین از بهره‌مندی 430 نفر از تسهیلات بانکی اعطایی مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با همراهی ساکنان مناطق مختلف روستایی، این ظرفیت به 100 درصد برسد.

دریتیم یادآور شد:‌ هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، حفاظت از منابع و امکاناتی است که ممکن است در یک حادثه‌ای میلیون‌ها تومان از این منابع به هدر رفته و تلف شود.

رئیس شورای مسکن شهرستان نمین در پایان تلاش پیگیرانه مسئولان شهرستانی و استانی را در بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه انتظار این است که خود شهروندان نیز مشارکت جدی در کارهای زیربنایی و با دوام کردن واحدهای مسکونی داشته باشند تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول