اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی مدارس گلستان:

43 درصد مدارس گلستان نیازمند مقاوم‎سازی است

رئیس سازمان نوسازی مدارس استان گلستان گفت: 43 درصد مدارس گلستان نیاز به مقاوم‎سازی دارد که با 30 درصد هزینه ساخت مدرسه، می‎توان اقدام به مقاوم‎سازی کرد.

43 درصد مدارس گلستان نیازمند مقاوم‎سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عماد مخدومی ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: نخستین مدرسه مقاوم‎سازی در گلستان «شهرستان علی‎آبادکتول» در سطح کشور بوده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار کلاس درس در گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد تجهیزات این مدارس را به‎روز کند و در زمینه هوشمندسازی ورود کرده تا دانش‎آموزان از عدالت آموزشی برخوردار شوند شاید زمانبر باشد اما خیرین می‎توانند با مبالغ کمی نسبت به این امر مبادرت کنند.

52 مدرسه در گلستان مقاوم‎سازی شدند

رئیس سازمان نوسازی مدارس گلستان متذکر شد: در سال گذشته 96 پروژه با 96 هزار مترمربع فضا تحویل آموزش و پرورش داده شد که کار فوق‎العاده‎ای در نوع خود بود و نوسازی مدارس گلستان در این زمینه توانست رتبه نخست در اجرای پروژه‎های عمرانی را به دست آورد.

مخدومی با بیان اینکه تا سال 1384 یک الی دو مدرسه در کشور مقاوم‎سازی شده بود، ابراز داشت: سال گذشته حدود 52 مدرسه در گلستان مقاوم‎سازی شدند.

به گفته وی؛ در گلستان حدود 112 پروژه آماده تحویل خیرین استان شد که امیدواریم حماسه دیگری مانند سایر حماسه‎ها ایجاد شود.

18 درصد مدارس به صورت مشارکتی ساخته شده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس گلستان بیان داشت: سیاست کاری جشنواره پانزدهم با توجه به شرایط موجود و تحریم‎های دشمن، فشارهای اقتصادی و کمبود اعتبارات، اتمام پروژه‎های نیمه تمام دولتی توسط خیرین است.

مخدومی با بیان اینکه 18 درصد مدارس به صورت مشارکتی ساخته شده است، خاطرنشان کرد: با همه ایفای نقش دولت در مدرسه‎سازی اما هنوز نقایصی در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمامی معادلات جهانی را بر هم زده و نقش تعیین‎کننده‎ای در دنیا دارد که همه اینها به برکت دانش‌‎آموزانی است که مدرسه آن توسط خیرین ساخته شده است.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول