اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

مقاوم‌سازی بناهای تخریبی ناشی از زمین لرزه سراوان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مقاوم سازی و بازسازی بناهای تخریبی ناشی از زمین لرزه سراوان بی‌وقفه ادامه خواهد داشت.

مقاوم‌سازی بناهای تخریبی ناشی از زمین لرزه سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم ناروئی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: مدیریت زمین لرزه سراوان از دقایق اولیه با حضور مسئولان مربوطه در محل حادثه تا پایان امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان و بازسازی بناها بی‌وقفه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در همان دقایق ابتدایی وقوع زمین لرزه در محل حادثه افزود: مدیریت زمین لرزه‌ای با این مقیاس ریشتر کار آسانی نبود، اما شکرگزار عنایت خداوند به مردم سیستان و بلوچستان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از وقوع زمین لرزه از بسیاری از استان‌ها پیشنهاد کمک و امدادرسانی شد، اما به هیچ استانی زحمت ندادیم و خود به تنهایی و با حمایت مسئولان کشوری توانستیم صحنه زلزله را به خوبی مدیریت کنیم.

ناروئی با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌های خارجی معاند نظام در صدد بودند تا زمین لرزه سراوان را به یک فاجعه انسانی ربط دهند، گفت: با عنایت خداوند متعال و حضور مسئولان در صحنه زلزله سراوان نگذاشتیم دشمنان از این حادثه بهره بجویند.

وی بر مقاوم سازی و بازسازی بناهای تخریبی ناشی از زمین لرزه تأکید کرد و افزود: این موضوع علاوه بر کمک‌های دولتی به عزم و اراده مردم نیز نیاز دارد.

* نظارت جدی بر ساخت‌و‌سازها مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از حوادث است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در ادامه این دیدار با بیان اینکه مقاوم سازی و بهسازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های شهری بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: علم و دانش اجرای آیین‌نامه و نظارت بر مقاوم سازی ساختمان‌ها مورد نیاز بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما متأسفانه نظارت بر احداث ساختمان‌ها به طور جدی وجود ندارد و این موضوع زمینه‌ساز بروز بسیاری از حوادث در کشور می‌شود.

حسن قدمی خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر ساخت‌وسازها مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از وقوع حوادث در کشور است.

وی با بیان اینکه حوادث طبیعی، امر لاینفک زندگی انسان بوده و باید به چرخه زندگی اضافه شود اذعان داشت: بشر با دستیابی به علم و تکنولوژی نباید مشکلی برای ساخت خانه‌های مقاوم داشته باشد، زیرا اگر نقشه و برنامه خود را در کاهش بلایا و اثرات طبیعی بداند می‌تواند آن را کاهش دهد.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول