اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین عنوان کرد

مقاومت روستاهای بازسازی‌ شده قزوین در برابر زلزله 7 ریشتری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: روستاهای این استان که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته و نوسازی شده در کنار زیبایی دارای مقاومت بالایی است که می‌تواند در برابر زلزله هفت ریشتری نیز مستحکم بماند.

مقاومت روستاهای بازسازی‌ شده قزوین در برابر زلزله 7 ریشتری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد فیروزی در جمع خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: 79 هزار واحد روستایی استان نوسازی شده است که بیشتر این روستاها، روستاهای آوج، آبگرم و الموت بوده که با ساخت و سازهای انجام شده استحکام و زیبایی را در خانه‌ها لحاظ کردیم تا در برابر حوادث مانند سیل و زلزله نیز مقاومت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن روستاهای بالای 20 خانوار را که 601 روستا در استان قزوین شامل می‌شود، طرح هادی مشخص کرده است و بایستی با تأمین اعتبار بتوانیم 38 روستای باقی مانده را در این طرح به کار ببریم.

فیروزی تصریح کرد: طرح هادی از ابتدا که راه‌اندازی شده است با هدف این که بتواند وضع روستاها را بهتر کند ایجاد شده و در این طرح تاکنون حدود 43 میلیارد تومان هزینه شده و این شدت یافتن کارها در دولت‌های نهم و دهم بیشتر از سایر زمان های دیگر بوده است.

وی با اشاره به دادن سند روستایی اظهار کرد: سند مالکیت برای روستایی‌ها حدود 56 هزار 72 فقره سند است که به مالکان روستایی تا پایان هفته جاری داده خواهد شد که این سند‌ها یک هویت به فرد صاحب ملک خواهد داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: روستاهایی که در آنها بازسازی انجام شده است، می‌تواند در برابر زلزله هفت ریشتری مقاومت کرده که این مهم با همت مهندسان جوان استان و پیشرفت‌های خوب این چند ساله در زمینه سازه‌ها اتفاق افتاده است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه اقدام مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی است، اظهار داشت: احداث بیش از 22 هزار واحد مسکونی روستایی در استان قزوین با نظارت 62 دفتر نظارت طراحی و همچنین نظارات عالیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از ثمرات اقدامات دولت بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: این طرح به طور سراسری در کشور از سال 84 و با هدف احداث 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور آغاز شده است.

فیروزی بیان داشت: تاکنون در استان قزوین 33 هزار متقاضی به بانک‌های عامل معرفی، 30 هزار نفر موفق به انعقاد قرارداد و 22 هزار نفر در واحدهای مسکونی خود ساکن شده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: 25 روستا در شهرستان ورزقان زیر پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته که تعداد یک‌هزار و 917 واحد مسکونی آسیب‌دیده دیده بود که تا قبل از فصل سرما توانستیم یک‌هزار و 507 واحد مسکونی را تحویل آسیب‌دیدگان دهیم.

انتهای پیام/77010/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول