اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

‌بانک‌ها‌ ‌‌در پرداخت ‌تسهیلات مقاوم‌سازی‌ از آزار و اذیت روستاییان پرهیز کنند

استاندار اردبیل گفت: ‌‌بانک‌ها‌ ‌‌در پرداخت ‌تسهیلات مقاوم‌سازی‌ از آزار و اذیت روستاییان پرهیز کنند.

‌بانک‌ها‌ ‌‌در پرداخت ‌تسهیلات مقاوم‌سازی‌ از آزار و اذیت روستاییان پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای مسکن استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: تا نیمه اردیبهشت ماه بانک‌های عامل موظف هستند رقم 13 درصد باقی‌مانده از سهمیه سال 91 را با متقاضیان به مرحله عقد قرارداد برسانند تا در کنار جذب سهمیه سال گذشته مراحل جذب سهمیه 8 هزار واحدی امسال نیز در بحث مقاوم‌سازی فراهم آید.

وی با یادآوری اینکه در شهرستان‌های نیر، کوثر، مشگین‌شهر و خلخال تمامی سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی به مرحله عقد قرارداد رسیده است، خاطرنشان کرد: از سهمیه شهرستان گرمی 20 مورد، بیله‌سوار 68 مورد، نمین 95 مورد، اردبیل 316 مورد و پارس‌آباد نیز 196 مورد از سهمیه مقاوم‌‌سازی مسکن روستایی سال 91 باقی مانده است که هنوز بانک‌های عامل نسبت به انعقاد قرارداد آنها اقدام نکرده‌اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه عمده سهمیه باقی مانده مربوط به شعب بانک تجارت و سپه می‌باشد، یادآور شد: بانک‌های عامل باید در پرداخت این تسهیلات سهل‌ترین شیوه و روش را برگزینند و با دریافت سفته زنجیره‌ای از متقاضیان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

اعمال سلیقه در پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از مدیریت بانک تجارت در پرداخت نکردن و به مرحله انعقاد قرارداد نرساندن سهمیه برخی از شهرستان‌ها توسط شعب آن بانک در مناطق استان گفت: مدیریت این بانک باید زحمت متقبل شده و با سرکشی به شعبات شهرستانی در این زمینه دستور موکد صادر کند تا هر چه سریع‌تر تمام سهمیه 5 هزار و 680 واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال 91 به مرحله عقد قرارداد و سپس پرداخت در مراحل مختلف برسد.

این مسئول عنوان کرد: البته در کنار بانک تجارت که از سهمیه 2 هزار و 238 واحدی حدود یک هزار و 651 مورد را به مرحله عقد قرارداد رسانده است از سهمیه بانک سپه هفت مورد، بانک ملی 127 مورد، صادرات 20 مورد و بانک ملت نیز 23 مورد باقی مانده است که باید در ضرب‌العجل دو هفته‌ای این موضوع با همراهی فرمانداران، مدیران شهرستانی بنیاد مسکن و همچنین مدیران عامل بانک‌های مربوطه برطرف شود.

رئیس شورای مسکن استان از بانک‌های عامل خواست تا در پرداخت این تسهیلات از آزار و اذیت روستاییان پرهیز کنند و با انتخاب ساده‌ترین شیوه آن هم سفته زنجیره‌ای نسبت به پرداخت تسهیلات و قبول پرونده متقاضیان اقدام لازم را انجام دهند و در صورت انصراف متقاضی هر چه سریع‌تر جایگزین وی مشخص شود.

نیکزاد افزود: با یک همت جمعی می‌توان تا جلسه بعد که در نیمه اردیبهشت برگزار می‌شود این موضوع را جمع‌بندی کرده و 13 درصد سهمیه باقی‌مانده سال 91 را به مرحله عقد قرارداد رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود بیان داشت: تا پایان سال 94 بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده باید کلیه واحدهای مسکونی روستایی نوساز شده باشد تا دغدغه‌ای در زمینه کم‌وام یا بی‌‌دوام بودن مسکن روستایی نداشته باشیم.

انتهای پیام/62004/ش‌40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول