اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان:

معماران، پیشرو در تحقق معماری ایرانی اسلامی باشند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: معماران، باید پیشرو تحقق معماری ایرانی اسلامی در کشور باشند.

معماران، پیشرو در تحقق معماری ایرانی اسلامی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احد محمدی عصر امروز در همایش گرامیداشت روز معمار، اظهار کرد: معماران در راستای تحقق معماری ایرانی اسلامی نقش قابل توجهی دارند.

وی معماران را مهندسین با ذوق هنری عنوان کرد و افزود: تلفیق هنر معماری با علوم مهندسی موجب خلق فضاهایی زیبا و مردم‌پسند می‏شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به معمار و دانشمند بزرگ ایرانی، شیخ بهایی اشاره کرد و یادآور شد: شیخ بهایی نامدار‌ترین معمار اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: شیخ بهایی در معماری اسلامی و ایرانی شخصیتی ارزشمند و قابل احترام است که در تاریخ کشور ماندگار خواهد بود.

محمدی شاهکار ارزشمند شیخ بهایی را در مسئله تقسیم آب رودخانه زاینده‌رود اصفهان دانست و گفت: تقسیم آب رودخانه زاینده‌رود اصفهان همه محلات و باغ‌های اصفهان را سیراب ‌کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نقش فرهنگ را در هنر معماری مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هنر معماری باید با فرهنگ و ارزش‏های اسلامی و ایرانی قرین شود.

* معماری بناهای تاریخی زنجان نشانگر تاریخ و هویت مردم استان است

وی معماری بناهای تاریخی زنجان را نشانگر تاریخ و هویت مردم استان دانست و خاطرنشان کرد: در بین فنون مختلف این معماری است که می‌تواند گوشه‌هایی از تاریخ اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی گذشته ما را به تصویر بکشد.

محمدی هنر معماری را هنر خلق فضا عنوان کرد و گفت: هنری که در آن ویژگی‏های خلق کردن باشد دارای جایگاه ارزشمند و قابل توجهی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان رشته معماری را رشته‌ای جذاب دانست و ادامه داد: معماری رشته‌ای شاداب و نزدیک به هنر است.

* در طول 35 سال اخیر کار معماری خوبی در شأن انقلاب صورت نگرفته است

وی پشتوانه‌های معماری استان و کشور را بالا عنوان کرد و یادآور شد: با وجود پشتوانه‌های معماری قوی و برجسته در کشور کاری در طول 35 سال اخیر در شأن انقلاب صورت نگرفته است.

محمدی اظهار داشت: باید در حوزه معماری و شهرسازی از الگوگیری اشتباه از معماری مدرن پرهیز کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با گرامیداشت سالروز ولادت شیخ بهایی و روز معمار، خاطرنشان کرد: باید این روز همه ساله گرامی داشته شود.

انتهای پیام/73002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول