اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

معماری قومیت در ایران بی‌نظیر و قابل الگو‌برداری است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: معماری قومیتی در کشورمان الگویی بی‌نظیر است که می‌تواند در سایر کشورها مورد توجه قرار گیرد.

معماری قومیت در ایران بی‌نظیر و قابل الگو‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور در نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص ظرفیت قومیت‌ها در کشورمان اظهار داشت: اگر امروز نمایندگان کردستان در مجلس لباس کردی می‌پوشند و یا در مناطق شیعی و سنی ما رفتارها و نگرش‌ها همسو و هم‌هدف است نشان روشنی از همبستگی قومیت‌ها در ایران می‌باشد و بی‌معناست که بخواهیم به چنین موضوعی دامن بزنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قدمی که جمهوری اسلامی ایران برداشته است در وهله اول تمام ایرانی‌ها را در یک ظرف واحد دیده و حضور تمام اقوام را یک فرصت استثنایی می‌داند چرا که برتری به قومیت و زبان نیست بلکه به تقوا و بصیرت و معرفت است.

وی خاطرنشان کرد: در سفری که ما به میانمار داشتیم 130 قومیت در کنار هم زندگی می‌کردند که بنده به مسئولان میانمار اعلام کردم از معماری قومیت در جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند و ما آماده هستیم در این زمینه آموزش لازم را ارائه کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: امروز در آزادی کامل تمام قومیت‌های ایران در کنار هم هستند اما عده‌ای سعی می‌کنند با جو‌سازی و استفاده نامناسب از ظرفیت قومیت‌ها آنها را علیه یکدیگر تحریک کنند.

9 نامه به پارلمان باکو نوشتم اما جز توهین و افترا پاسخی دریافت نکردم

حقیقت‌پور گفت: برای جلوگیری از حوادثی که در آذربایجان طراحی شده بود راهکارهای متنوعی موجود است که در وهله اول کارهای علمی و تحقیقات گسترده روی تاریخ، ادبیات و معماری آذربایجان صورت گیرد که ما در کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم.

وی عنوان کرد: یکسری کارها را نیز مردم می‌توانند انجام دهند و بخشی از کارهای فرهنگی را صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی، علمی، فرهنگی و تبلیغاتی بکنند تا جلوی این جنگ روانی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت تشکیل اتاق فکر برای خنثی‌ کردن حرکت‌های دشمن را در این حوزه ضروری اعلام کرد و بیان داشت: نباید از کاه کوه درست کرد بلکه باید با کارهای اساسی و زیر‌بنایی به همراه تبلیغات درست اراده خود را غالب کنیم چرا که مجموعه‌های خوب در این قسمت می‌توانند راهبری داشته باشند.

حقیقت‌پور به ارسال 9 نامه از پارلمان ایران به آذربایجان اشاره کرد و افزود: در پاسخ به این نامه‌ها جز توهین و افترا و بد‌دهنی چیز دیگری نشنیده‌ایم در حالی که بنده سئوال‌های خود را روشن و شفاف اعلام کرده‌ام و با محوریت کارشکنی‌های انجام شده خواستم پاسخی منطقی دریافت کنم.

ما به دیپلماسی جهادی نیاز داریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر دیپلماسی جهادی ما در صحنه و خط مقدم حاضر نباشد در سیاست راهبردی و پیروزمندانه در منطقه راه به جایی نمی‌بریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به مقاومت مردم سوریه و حضور مدبرانه ایران در تحولات این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: اگر ایثارگری شهیدانی همچون شاطری در سوریه نبود الان حلب از دست رفته بود در حالی که ما با حضور خودمان توانستیم بسیاری از آفت‌ها را دفع کنیم و پیش‌بینی می‌شود سوریه نیز مانند مردم عراق بتواند بر متجاوزان غلبه کند.

حقیقت‌پور لازمه تحرک بین‌المللی و توسعه دیپلماسی جهادی را اهدای فرزندان و عمل به رسالت شهادت اعلام کرد و اظهار داشت: یقین داشته باشید که شهدای هسته‌ای ما نیز زمینه‌ساز امنیت بیشتر شده‌اند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در بخش قره‌باغ و دفاعی که جمهوری اسلامی ایران از این سرزمین داشته معتقدم خدمتی که جمهوری اسلامی ایران به قره‌باغ کرده است حاکمان آذربایجان نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: ما در وهله اول منطق دفاع از قره‌باغ را از زبان رهبری گرفته‌ایم که یک منطق دینی است چرا که رهبری انقلاب تاکید کردند هر کس در دفاع از قره‌باغ کشته شود شهید محسوب می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:‌ زمانی که وزارت دفاع آذربایجان نزدیک به 8 هزار نیروی رزمنده داشت ما برای آذری‌ها 6 هزار و 500 رزمنده جنگنده تربیت کردیم.

از بابت دادن آر‌پی‌جی‌ها 20 میلیون دلار آذری‌ها به ما بدهکار هستند

حقیقت‌پور افزود: بنده 11 گردان آموزشی را برای آذری‌ها تربیت کردم و تمام آر‌پی‌جی‌های سپاه را جمع کرده و به آنها دادم در حالی که آنها الان نیز 20 میلیون دلار بابت پول آر‌پی‌جی‌ها به ما بدهکار هستند.

وی با اشاره به مین‌هایی که در مسیر متجاوزان به قره‌باغ ریخته شد تا از تجاوز بیشتر جلوگیری شود تصریح کرد: جاده‌ای در اختیار آذری‌ها قرار گرفت تا از محاصره خارج شده و نجات پیدا کنند به طوری که در مجموع ما بیشتر از آذری‌ها در قره‌باغ همت به خرج دادیم.

با لشکر عاشورا می‌توانستیم قره‌باغ را از دست ارمنی‌ها آزاد کنیم

این نماینده مجلس بیان داشت: به همین خاطر آنها تمایل به مذاکره دارند چرا که خائن را از خادم به خوبی تشخیص می‌دهند.

حقیقت‌پور پیشنهاد خود مبنی بر اعزام لشکر عاشورا برای آزاد‌سازی قره‌باغ را یادآور شد و گفت: بنده اعلام کردم که با این لشکر می‌توانم قره‌باغ را از تصرف خارج کنم که در این رابطه حیدر‌علی ‌اف اعلام کرد بنده نیز قره‌باغ را دو دستی تسلیم ایران می‌کنم که بنده اعلام کردم این موضوع را کتبی بنویسد که این کار بی‌سرانجام ماند.

وی به آموزش‌های نیروهای نظامی برای آزاد‌سازی قره‌باغ به همت ایرانی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: آنها از نجابت ما سوء استفاده می‌کنند و مدعی هستند که از ارامنه برای سرکوب‌ آنها استفاده کردیم در حالی که ما به حکم خودمان عمل کردیم و چنین سوء برداشت‌هایی را نمی‌پذیریم و معتقدیم مردم به واقعیت‌ها واقف هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که کدام کشور را سراغ دارید که در جنگ ایران و عراق به ما خدمتی کرده باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما با دلسوزی کامل در آزاد‌سازی قره‌باغ ورود پیدا کردیم اما آنها اجازه چنین کاری را به ما ندادند.

آوارگان قره‌باغ از بین سه گزینه انتقال به ایران را می‌پذیرند

وی با یادآوری اینکه آوارگان قره‌باغ باید در یک رفراندوم آزاد شرکت کنند و به سه گزینه انتقال به ارمنستان، آذربایجان و ایران رای دهند، گفت: ما معتقدیم در این بین انتقال به ایران بیشترین رای را می‌آورد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: بنده بار دیگر تکرار می‌کنم مقبولیت ساکنان 17 شهر قفقاز برای پیوستن به ایران بسیار بالاست و در این زمینه ما آمادگی پذیرش و بیان بسیاری از مسائل را داریم.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول