اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم عنوان کرد

قم از شهرهای صلاحیت‌دار در پرداختن به مباحث معماری اسلامی

مدیر برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم، با تاکید بر اینکه قم به عنوان پایگاه تفکر تولید اسلامی است، گفت: قم یکی از شهرهای صلاحیت‌دار در پرداختن به مباحث معماری اسلامی - ایرانی است.

قم از شهرهای صلاحیت‌دار در پرداختن به مباحث معماری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی، علیرضا خاکی با بیان اینکه بعد از انقلاب در بسیاری از حوزه‌ها بحث پیاده‌سازی معماری اسلامی مطرح شده است، افزود: متأسفانه عملاً دانشگاه‌ها و محققان در حوزه شهرسازی و معماری الگوهای عملی ارائه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی از ابتدا با عنوان «قم شهر موجود شهر مطلوب» دغدغه شهر قم را بیان کرده‌ایم.

مدیر برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم گفت: در بحث نزدیک‌سازی و ارتباط معماری و شهرسازی با دانشگاه‌ها نیز مقوله «شهرسازی و دانشگاه‌ها» مورد توجه قرار گرفته است.

خاکی اعلام کرد: قسمت عمده‌ای از مقالات رسیده از سوی دانشجویان به بررسی وضع موجود شهر قم و موضوعات این شهر پرداخته است، ولی با توجه به مراکز متعدد پژوهشی اسلامی در قم انتظار ارسال مقالات بیشتری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرسازها و معمارهای ما از نظارت‌ها و انتقادها واهمه ندارند، گفت: نقد یکی از رویکردهای همایش است و در این خصوص از نقد پروژه‌هایی که انجام شده استقبال می‌شود تا بتوان در آینده این مباحث رعایت شود.

مدیر برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معماری گذشته شهر قم با کاشان در بسیاری شاخصه‌ها متفاوت است، عنوان کرد: در بحث معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی نمی‌توان به ارائه الگوهایی برای پیاده‌سازی در سطح کشور پرداخت.

وی معماری اسلامی ایرانی را مبتنی بر اندیشه اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد حضور اندیشمندان اسلامی در کنار متخصصان و مجریان در استمرار این همایش و دستیابی به اهداف مورد نظر بسیار موثر است.

مراسم افتتاحیه همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی روز چهارم اردیبهشت ماه در محل بازار قم، تیمچه بزرگ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول