اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم عنوان کرد

تشکیل اتاق‌های فکر برای تبیین راهکارهای معماری اسلامی ایرانی

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم با اشاره به ضرورت توجه به معماری اسلامی ایرانی گفت: در این عرصه ایجاد اتاق‌های همفکری و هم‌اندیشی در کشور و به وی‍‍ژه قم ضروری است تا بتوان چالش‌ها را شناسایی کرد.

تشکیل اتاق‌های فکر برای تبیین راهکارهای معماری اسلامی ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی، مهدی متقیان افزود: در این زمینه فرهنگ اسلامی می‌تواند پتانسیل‌ها و ضروریات فرهنگ‌های دیگر را به اصول انسانی - اسلامی نزدیک کرده و آنچه که با اصول انسانی - اسلامی منافات دارد را حذف کند.

وی به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: برای تحقق و تبلور معماری اسلامی ایرانی و ارائه ضوابط، نقشه‌ها و راهکارها باید بتوان نظریات و اندیشه‌ها را طی یک بازه زمانی به روند علمی دقیقی تبدیل کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم بیان کرد: در این زمینه استفاده از متون اسلامی، قرآن، روایات مرتبط با سبک زندگی اسلامی نقش راهبری، هدایت و تطبیق دارد که در بسیاری از مقالات ارسال شده به همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ـ ایرانی به این مباحث پرداخته شده است.

متقیان با بیان اینکه بسیاری از مدیران و متخصصان دید مدیریتی و تخصصی در این زمینه ندارند، افزود: در این عرصه ایجاد اتاق‌های همفکری و هم‌اندیشی در کشور و به وی‍‍ژه قم ضروری است تا بتوان با جمع‌آوری نظریات متخصصان داخلی و خارجی چالش‌ها را شناسایی کرد.

وی بررسی و تحلیل چالش‌ها و ارائه طرح جدید در این زمینه را نیازمند مشارکت تمام سطوح جامعه دانست و گفت: تمام مردم، متخصصان حوزوی و دانشگاهی در سطح استانی و ملی باید در تحقق این مهم مشارکت و هماهنگی داشته باشند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم اقدامات نرم‌افزاری مانند برگزاری همایش‌ها، ارائه راهکارها، ضوابط و معیارها و برقراری ارتباط با جوامع علمی، حوزوی و دانشگاهی و اقدامات سخت‌افزاری مانند اجرای ضوابط، به کارگیری مدیران متخصص در این عرصه و همه گروه‌های علمی را از مهمترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود عنوان کرد.

متقیان همچنین بر هماهنگی، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط و مسئولان در حوزه‌های کاری خود در راستای تحقق این مهم تاکید کرد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول