اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی آسیا

علیزاده پورنیا قم را صاحب نخستین مدال برون مرزی سال 92 کرد

هادی علیزاده پورنیا با نایب قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قم را صاحب نخستین مدال میادین برون مرزی سال 1392 کرد.

علیزاده پورنیا قم را صاحب نخستین مدال برون مرزی سال 92 کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، موفقیت‌های جوان اول کشتی فرنگی استان قم و کشورمان در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در به دست آوردن هشت مدال از مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی در سال‌های 2010 تا 2012 توفیقات بسیار ارزنده‌ای بود که همگان را بر این باور و عزم مطمئن کرده بود که ‌هادی علیزاده پورنیا می‌تواند دومین طلای آسیا را نیز به ارمغان بیاورد.

بعد از جام جهانی کشتی فرنگی که اسفند ماه سال 1391 به میزبانی کشورمان در تهران و در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و تیم ملی توانست با مقام نایب قهرمانی و نشان نقره به کار خود پایان بدهد، ‌هادی علیزاده پورنیا کشتی‌گیر توانمند قمی نیز یکی از اعضای تیم ملی بود.

این کشتی‌گیر توانمند کمتر از دو ماه بعد از نایب قهرمانی جام جهانی 2013 کشتی فرنگی با تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان توانست این بار نایب قهرمانی و نشان نقره رقاب‌های کشتی فرنگی 2013 قهرمانی آسیا را با افتخار به دست بیاورد.

فرنگی‌کار قمی ارزنده کشورمان در رقابت‌های هجدهمین دوره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که با شرکت فرنگی‌کاران مطرح قاره کهن در شهر دهلی نو پایتخت هندوستان برگزار شد، درخشش بسیار قابل توجهی داشت اما نتوانست نشان طلای خود در سال قبل را تکرار کند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان یکی از پرافتخارترین تیم‌های حال حاضر تاریخ 17 دوره‌ای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا است که بعد از کره جنوبی از این نظر در جایگاه دوم قرار دارد و این بار به دنبال آن بود که همچون دوره گذشته قهرمان آسیا شود، اما بدون کسب مدال طلا و با به دست آوردن سه مدال نقره این بار این عنوان تکرار نشد و تیم ملی بعد از کره جنوبی در رده‌بندی تیمی ایستاد.

در دوره‌های قبل برگزار شده رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان موفق به کسب هشت عنوان قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی بخش تیمی پیکارهای قهرمانی قاره کهن شده بود و این بار نیز کره جنوبی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

مانند دوره قبل که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با درخشش نفرات آماده خود نظیر ‌هادی علیزاده پورنیا توانست در خاک کره جنوبی یعنی در شهر گومی این کشور جام قهرمانی را از میزبان ربوده و به مقام قهرمانی آسیا دست یابد، این بار در وزن 74 کیلوگرم بعد از عبور از سد کشتی‌گیرانی از کشورهای قزاقستان و چین تایپه به دیدار نهایی رسید، اما با قبول باخت برابر حریفی از کره جنوبی به نشان نقره بسنده کرد تا نخستین مدال ورزش قم از میادین برون مرزی سال 1392 را کسب کند.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول