اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

52 درصد روستاهای گرمی فاقد آب شرب سالم هستند

فرماندار شهرستان گرمی گفت: 52 درصد روستاهای شهرستان گرمی معادل 173 روستا زیر پوشش خدمات آب‌رسانی آب و فاضلاب روستایی نبوده و از آب شرب سالم بی‌بهره هستند.

52 درصد روستاهای گرمی فاقد آب شرب سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های نیمه تمام شهرستان گرمی با یادآوری اینکه 63 درصد جمعیت شهرستان گرمی در روستاها و 37 درصد در شهرها سکونت دارند، اظهار داشت: پراکندگی روستاها سبب شده تا ما در این مناطق با مشکلات آب شرب، محورهای مواصلاتی و همچنین برخی نارسایی‌های دیگر مواجه باشیم که با تدبیر مناسب به تدریج در حال برطرف کردن آنها هستیم.

وی با اعلام اینکه 48 درصد روستاهای این شهرستان از خدمات آب شرب آبفای روستایی بهره‌مند هستند، یادآور شد: از 173 روستای فاقد آب شرب به 45 روستا آب‌رسانی به شکل سیار و با تانکر صورت می‌گیرد.

اجرای 28 پروژه آب‌رسانی در گرمی

فرماندار شهرستان گرمی با اعلام اینکه در این شهرستان 28 پروژه آب‌رسانی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها ساکنین 165 روستا بهره‌مند از این نعمت الهی خواهند شد.

علایی گفت: با همت مسئولان استانی و شهرستانی این پروژه‌ها به سرعت تکمیل شده و اهالی 165 روستای فاقد آب شرب از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول مهمترین پروژه در حال اجرای آب‌رسانی را مجتمع شهید بالازاده و فاز دوم اجرایی آن اعلام کرد و بیان داشت: با اجرایی شدن این مجتمع 23 روستا زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار می‌گیرد که هشت روستای آن تا سوم خرداد همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص 100 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل فاز اجرایی آب‌رسانی به هشت روستا خبر داد و افزود: مجتمع شهید باهنر این شهر نیز با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست که آب شرب 16 روستا را تامین می‌کند که در حال حاضر تنها سه کیلومتر خط اصلاح آن باقی مانده است.

علایی در خصوص دیگر مجتمع‌های آب‌رسانی گرمی نیز تصریح کرد: مجتمع برزند با آب‌رسانی به 14 روستا تا سوم خرداد افتتاح می‌شود و فاز اول مجتمع شهید بالازاده نیز با هدف‌گذاری آب‌رسانی به چهار روستا در حال انجام است.

وی از اجرای مجتمع ایلخی با پوشش پنج روستا و چهار قشلاق و 80 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: در 16 روستا نیز به صورت تک پروژه طرح‌های توسعه آب‌رسانی روستایی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان گرمی در پایان سخنان خود ابراز داشت: مجتمع آب‌رسانی موران نیز با پوشش ساکنین 53 روستا در حال انجام است که مراحل اولیه آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول