اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

تسریع در آبرسانی به حومه غربی کهگیلویه/زیرساخت‌های صنعت در کهگیلویه فراهم نیست

فرماندار کهگیلویه در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان گفت: ساماندهی طرح آبرسانی به اراضی حومه غربی کهگیلویه باعث نجات شهرستان از بن بست می‌شود.

تسریع در آبرسانی به حومه غربی کهگیلویه/زیرساخت‌های صنعت در کهگیلویه فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان با حضور فرماندار و متولیان این حوزه ظهر امروز در اداره جهاد کشاورزی دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست با تبیین جایگاه کشاورزی در سطح شهرستان اظهار داشت:  کشاورزی محور اصلی توسعه کهگیلویه است.

فرماندار کهگیلویه با ابراز این‌که زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه فراهم است به وجود منابع عظیم کشاورزی از جمله نعمت آب و زمین‌های حاصلخیز اشاره کرد و گفت: پیشروی از کشاورزی سنتی به مکانیزه این شهرستان را از بن بست اقتصادی خارج خواهد کرد.

جعفری کارگروه توسعه بخش کشاورزی را از مهمترین بخش‌های حوزه‌‌ کاری خواند و ابراز داشت: در شرایطی که زیرساخت‌های صنعت در کهگیلویه فراهم نیست باید بر کشاورزی اهتمام ورزید و از نیروهای جوان تحصیل کرده و مدیران بومی در پیشرفت و توسعه شهرستان بهره ببریم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی افزود: حرکت رو به جلوی ما طوری باشد که بدنه دولت کوچک شود و به سمت خصوصی سازی پیش رویم.

وی ابلاغیه صادر شده در این زمینه را نشانه تأکید ویژه بر این بخش در اصل 44 دانست و از نظام صنفی به عنوان یکی از بخش‌های خصوصی نام برد که نیازمند حمایت همه متولیان امر در بخش کشاورزی است.

*لزوم تبیین جایگاه نظام صنفی

جعفری تبیین جایگاه نظام صنفی در شهرستان و در بین مردم را امری ضروری خواند و گفت: نقش و جایگاه نظام صنفی باید بین مردم نیز جا بیفتد همان‌طوری که نظام مهندسی ساختمان برای آنها روشن شده است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری نزدیک بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و نظام صنفی خاطر نشان کرد: نظام صنفی نیز باید شفاف سازی کند و با قوت وارد مسائل شود.

جعفری حضور نظام صنفی در بخش‌ها و روستاها و گفت‌و‌گو با کشاورزان را زمینه‌ساز تبیین جایگاه این تشکل دانست و بیان داشت: نظام صنفی باید با جدیت وارد عمل شود و با رصد بخش کشاورزی نقاط قوت وضعف کشاورزان را شناسایی کند.

ابراهیم جعفری افزود: همکاری و تعامل ادارات زیر مجموعه در این حوزه سبب رشد و توسعه تولیدات بخش کشاورزی می‌شود.

جعفری تقویت برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی را خواستار شد و تصریح کرد: اگر تولیدات کشاورزی با برنامه‌ریزی صورت گیرد ما شاهد کاهش چشمگیر و یا تراوش بد موقع بعضی محصولات نخواهیم بود.

وی آموزش کشاورزان، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را لازمه اثرگذاری بیشتر در تولیدات کشاورزی دانست و ابراز داشت: توسعه سیستم‌های آبیاری در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی مؤثر است.

فرماندار کهگیلویه وضعیت بازار کهگیلویه را غیر رقابتی توصیف کرد و با تأکید بر لزوم پیشروی در بازار رقابتی و کوتاه کردن دست دلالان از بازار گفت: فعال کردن میدان میوه و تره‌بار ضمن کنترل باعث رونق اشتغالزایی می‌شود.

فرماندار کهگیلویه از متولیان منابع طبیعی خواست ضمن رعایت موارد قانونی در واگذاری زمین، راغب باشند و سخت‌گیری بیش از حد نکنند چرا که اگر منابع طبیعی در دست کشاورز بیفتد قطعاً آباد می‌شود.

جعفری با انتقاد از برخی بی‌نظمی‌ها در استفاده از تسهیلات حوزه کشاورزی، خواستار برنامه‌ریزی درست و نظارت به موقع در اعطای تسهیلات این حوزه شد و گفت: اگر از اعتبارات نهایت استفاده شود بخش عظیمی از مشکلات بیکاری و تولیدات کشاورزی شهرستان مرتفع می‌شود.

*ساماندهی طرح آبرسانی به اراضی حومه غربی مطالبه مهم مردم شهرستان است

مقام ارشد اجرایی شهرستان ساماندهی طرح آبرسانی به حومه غربی کهگیلویه را منجر به تحول عظیم در شهرستان دانست و ابراز داشت: با راه‌اندازی این طرح حدود پنج هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر آب می‌رود که این خود زمینه اشتغال بیش از 300 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌سازد.

آبرسانی به اراضی دره خواجه در چاروسا، سد کوهبرد و مارون 2 از دیگر طرح‌های منجی شهرستان کهگیلویه از بن بست بود که فرماندار خواستار جدیت در راه‌اندازی و ساماندهی این طرح‌ها شد.

وی با تأکید بر این‌که تمرکز روی حوزه کشاورزی زمینه‌ساز پیشرفت کهگیلویه است تغییر ذهنیت اشتغال بین مردم و اصلاح باور آن‌ها مبنی بر اشتغال پشت میز نشینی و نهادینه شدن فرهنگ کار کشاورزی را لازمه این کار برشمرد.

استفاده از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دخالت دادن آن‌ها در اجرای طرح‌ها از دیگر پیشنهادات فرماندار بود.

جعفری ساماندهی کشاورزان و شناسنامه‌دار کردن طرح‌های کشاورزی را سبب گسترش فعالیت‌های کشاورزی دانست و عنوان داشت: تمام ادارات ذی‌ربط در ارائه خدمات به کشاورزان درخواست شناسنامه طرح از آن‌ها را لحاظ کنند.

انتهای پیام/82016/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول