اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

برخورداری 50 درصدی روستانشینان خلخال و کوثر از آب شرب سالم

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بیش از 50 درصد روستانشینان دو شهرستان خلخال و کوثر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

برخورداری 50 درصدی روستانشینان خلخال و کوثر از آب شرب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال صبح امروز در نشست با مدیران اجرایی در بررسی مشکلات حوزه انتخابیه خلخال و کوثر اظهار داشت:‌ در 18 روستای خلخال مقدمات کار فراهم شده تا اهالی بتوانند از آب سالم و بهداشتی شرب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: 10 روستای کوثر نیز در سال جاری به بهره‌برداران از آب لوله‌کشی روستایی افزوده می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از سدهای بفراجرد و کوثر این میزان برخورداری به حداکثر برسد.

جعفری‌بنه خلخال به سدهای در حال احداث این شهرستان به ویژه کوثر و بفراجرد اشاره کرد و یادآور شد: بارها به مسئولان گوشزد کردیم شایسته نیست که از 50 سد در حال بهره‌برداری استان سهم جنوب استان صفر باشد.

این مسئول گفت: نباید دو سد مهم منطقه نیز بعد از سال‌ها چشم ‌انتظاری با کندی محسوس در عملیات اجرایی مواجه شود چرا که پروژه‌های مشابهی که همزمان در سایر نقاط استان آغاز شده بودند به بهره‌برداری رسیده اما این پروژه‌ها همچنان با اما و اگرهای فراوانی مواجه هستند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: علاوه بر این سدها باید عملیات اجرایی سدهای اندبیل و هشتجین نیز هر چه سریع‌تر آغاز شود و این نعمت خدادادی که از جلوی چشمان مردم منطقه به خارج از مرزهای استان سرازیر می‌شود هدر نرفته و بهره‌برداری کامل از آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری‌بنه خلخال اظهار امیدواری کرد با شتاب در توجه به جنوب استان کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ سال‌های گذشته جبران شود و ظرفیت‌های غنی طبیعی و انسانی جنوب استان تبدیل به فرصت‌های گرانبهایی برای استان شود نه اینکه روز به روز بر اثر بی‌توجهی‌ها مهاجرت مردم منطقه به شهرهای دیگر و خالی از سکنه شدن روستاها که روزگاری قطب تولیدی منطقه بوده‌اند را شاهد باشیم.

وی به فعالیت 9 ماه وکالت مردم که به ثمر نشسته است اشاره کرد و بیان داشت: اخذ مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال که اطلاعات لازم به مردم ارائه شده، پیگیری برای ارتقای هشتجین به شهرستان که خواسته و مطالبه به حق مردم و تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بوده است، اتمام مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم برای احداث کارخانه‌های پرلیت و فولاد کوثر که در روزهای آینده کلنگ‌زنی می‌شود از آن جمله است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمک‌های موردی برای دستگاه‌های مختلف از وزارتخانه‌ها از جمله اعتبار 120 میلیون تومانی برای اداره بهزیستی خلخال و کوثر و ورزش و جوانان با هدف تامین وسایل و امکانات و همچنین خودروی مورد نیاز اخذ شده است.

جعفری‌بنه خلخال همچنین از اخذ مجوز احداث تونل ارتباطی خلخال و گیلان، حل مشکل زمین احداث تفرجگاه اندبیل،‌ رفع موانع موجود برای ورود سرمایه‌گذار و آغاز به کار مجدد سدهای گیوی و بفراجرد و همچنین جذب سرمایه‌گذاران جدید برای فعا‌ل‌سازی مجدد کارخانه سیمان خلخال با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر خبر داد.

این مسئول افزود: اینکه اقدامات ارزشمندی تاکنون در خلخال و کوثر انجام شده شکی نیست و جا دارد به خاطر توجهات انجام شده در مسیر محرومیت‌زدایی این دو شهرستان قدردانی کنیم اما باید اذعان کرد علیرغم توانمندی‌های بالای طبیعی، انسانی، فرهنگی و نخبه‌خیز بودن این خطه از کشورمان محرومیت مضاعف، مردم منطقه را رنج می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود اظهار داشت: توجهات کم گذشتگان و پایین بودن شاخص‌های بهره‌مندی از اکثر خدمات قابل کتمان نیست و در این دو شهرستان توجه ویژه‌ای نیاز است تا ظرفیت‌ها به شکوفایی واقعی برسد.

انتهای پیام/62001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول