اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

اقتصاد ایران باید به تعمیرگاه برود / موفق‌ترین بنگاه‌های دنیا هم در ایران ورشکسته می‌شوند

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اقتصاد ملی ایران نیازمند نوسازی است و باید اقتصاد را به تعمیرگاهی برده و نوسازی کرد.

اقتصاد ایران باید به تعمیرگاه برود / موفق‌ترین بنگاه‌های دنیا هم در ایران ورشکسته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن رضایی در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر بر همه مردم روشن و واضح است و مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جریان این امر هستند.

وی با بیان اینکه خود نظام هم از نظر اقتصادی تهدید می‌شود، خاطرنشان کرد: نظام، کارآفرینان و مصرف‌کنندگان از نظر اقتصادی رنج می‌برند.

این کاندیدا با اشاره به اینکه نیروی قوی‌تر از سپاه و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز است، تصریح کرد: سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که به امضای مقام معظم رهبری نیز رسیده تا‌کنون به نحو مطلوبی در کشور اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه من به عنوان کارشناس مسائل اقتصادی باید واقعیت را بگویم، افزود: اقتصاد ملی ایران نیازمند نوسازی است و باید اقتصاد را به تعمیرگاهی برده و نوسازی کرد.

رضایی با اشاره به اینکه نخستین راه بهبود سریع محیط کسب و کار است، افزود: محیط کسب و کار همانند موجود زنده است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با بیان اینکه محیط کسب و کار محیطی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: اگر موفق‌ترین بنگاه‌های خارجی نیز در ایران حضور داشته باشند ظرف چند هفته ورشکسته می‌شوند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بر ضرورت حمایت قاطع از کارآفرینی و اشتغال تاکید کرد و افزود: توجه به فدرال‌های اقتصادی از دیگر راه‌های خارج شدن از بن‌بست اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ارائه یارانه سبز، ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری و صرفه‌جویی از دیگر راهکارهای حل مشکلات اقتصادی جامعه است، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و سوء‌مدیریت اقتصاد ایران را با مشکل روبه‌رو کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه طی 100 سال اخیر اقتصاد ایران همواره با مشکلاتی مواجه بوده است، یادآور شد: باید به ساختمان اقتصاد ایران نیز توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر تک محصولی و وابسته به نفت است، خاطرنشان کرد: در صورت بهبود تحریم‌ها و رفع سوءمدیریت اگر به ساختمان اقتصاد توجه نشود باز هم مشکلات حل نمی‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود کالاهای چینی به کشور را از دیگر مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: طی شش سال گذشته موج ورود کالاهای چینی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید دولتی روی کار بیاید که با معماری نوین اقتصادی مدیریت اقتصادی را نیز داشته باشد، افزود: باید نهادهای اقتصادی بازار سرو سامان یابد.

*دشمنان منتظرند ایران را به پای میز مذاکره بکشانند

رضایی با اشاره به اینکه دشمنان منتظر هستند تحریم‌ها بر کشور اثر گذاشته و ایران را به پای میز مذاکره بکشانند، تصریح کرد: در چنین شرایطی مردم در تنگنا قرار دارند.

وی با بیان اینکه نباید سرنوشت یک ملت را به شوخی گرفت، خاطرنشان کرد: با میراث امام و شهدا نباید بازی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گرانی‌های موجود در جامعه دارای عقبه است، یادآور شد: این عقبه بسیار خطرناک بوده و باید در شرایط حساس امروز با درایت برنامه‌ریزی اقتصادی داشت.

وی با اشاره به اینکه بلاتکلیفی اقتصاد ملی از دیگر مشکلات جامعه است، اضافه کرد: امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون گرهی از مشکلات جامعه باز نکرده است.

رضایی با بیان اینکه سفرا و کنسولگرها همواره به دنبال گزارش‌دهی در خصوص دیدار با رئیس‌جمهوری‌های مختلف هستند، افزود: با پز دادن سفرای ایرانی مشکلی از جامعه حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله ارز از دیگر مسائل مهم کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید ارز به صورت منطقی ساماندهی شده و بازارچه‌های مرزی خوب و مناسبی در کشور برای صادرات محصولات غیر نفتی فراهم شود.

*ریال ایران وابسته به دلارهای نفتی است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری وابستگی شدید ریال به دلار را از دیگر مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: ریال ایران در حال حاضر وابسته به دلارهای نفتی است و در سال آینده هزار تومان به 100 تومان تبدیل می‌شود.

وی بر ضرورت تبدیل یک میلیون بشکه نفروخته شده ایران به فرآورده تاکید کرد و ادامه داد: باید این نفت به صورت فرآورده صادر شود.

رضایی تعریف یارانه‌های درآمدی را از راه‌حل‌های خود برای رفع مشکلات دانست و گفت: در مرحله دوم یارانه‌ها به 65 هزار تومان افزایش می‌یابد اما ابتدا تبدیل به تولید و سرمایه‌گذاری می‌شود و سپس به دست مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه یارانه سبز نیز در هشت مورد به مردم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: گرانی‌ها باید در نخستین فرصت معماری و رفتار دولت عوض شده و فکری جدی برای بنگاه‌های اقتصادی شود.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول