اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری:

اقتصاد نیازمند اصلاحات جدی است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، کشور را نیازمند اصلاحات جدی در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی دانست و گفت: شاخصه کلی کشور شاخصه‌هایی است که ضرورت دارد تا اصلاحات اساسی بر روی آن‌ها انجام گیرد.

اقتصاد نیازمند اصلاحات جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا باهنر در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های جمعی استان اردبیل که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: دولت فعلی هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت چشمگیری داشت اما انتظار داریم نقاط ضعف فعلی را در دولت آینده شاهد نباشیم.

وی کشور را نیازمند اصلاحات جدی در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: شاخصه کلی کشور شاخصه‌هایی است که ضرورت دارد تا اصلاحات اساسی بر روی آن‌ها انجام گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ملت ایران را در ماه‌های اخیر در معرض آزمونی بزرگ اعلام کرد و یادآور شد: برای اولین بار است که دو انتخابات مهم و ملی را همزمان در یک روز در کشور برگزار می‌کنیم که طبیعتاً این دو انتخابات هم می‌تواند به همدیگر کمک کند و هم تهدیدی برای یکدیگر باشد و باید مراقب باشیم که این دو انتخابات یکدیگر را تحت‌الشعاع قرار ندهند.

باهنر انتخابات آتی را در آینده کشور بسیار تاثیر‌گذار اعلام کرد و گفت: در سالی که قرار است حماسه سیاسی و اقتصادی رخ دهد یکی از مهمترین اتفاقات و پدیده‌ها همین انتخابات است چرا که ما معتقدیم در حال حاضر کشور ما در یک موقعیت حساس و ویژه قرار دارد و باید با لحاظ کردن این حساسیت شاهد اتفاقات مثبت در کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به اینکه امروز ما با موانع و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، عنوان کرد: تحریم‌های خارجی ظرف دو سال گذشته با افزایشی که داشته است تاثیراتی را در چرخه اقتصادی کشور برجای گذاشته و رئیس جمهور آینده باید به فکر حل این مشکلات اقتصادی باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با یادآوری اینکه برنامه توسعه‌ای کشور باید تدوین شده و بر آن اساس عمل شود، بیان داشت: باید تلاش کرد تا اقدامات عملی در راستای حل مشکلات اقتصادی و رشد اقتصادی انجام گیرد در غیر این‌صورت بیش از گذشته بحران را در کشور شاهد خواهیم بود.

باهنر با یادآوری اینکه هر فردی که خود را قادر به حل مشکلات کشور می‌بیند باید در صحنه حاضر شود،‌ افزود: تورم،‌ گرانی و بیکاری مسائلی است که مردم ما را به شدت آزار می‌دهد و به نظر بنده مهمترین اولویت دولت آینده باید رفع این موانع باشد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری وجود نقدینگی را علت اصلی گرانی در کشور اعلام کرد و ادامه داد: نقدینگی با ایجاد تورم، کمکی به تولید نکرده و تنها سبب شده است تا افراد مشخصی در‌آمدهای باد ‌آورده‌ای را جمع کنند که دولت آینده باید با لحاظ کردن این موضوع وارد کار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقدینگی را نمی‌توان کاهش داد، تصریح کرد: 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی هم اکنون در کشور وجود دارد که ضروری است با مدیریت این میزان نقدینگی اقتصاد کشور را در حد اعتدال نگه داشت.

باهنر رشد اقتصادی و رشد نقدینگی در کشور را شامل تناقضات اعلام کرد و ابراز داشت: اگر بتوان نقدینگی موجود را به سمت تولید هدایت کرده و از بازار سفته‌بازی و دلال‌بازی جلوگیری کنیم اقتصاد بیمار را می‌توان درمان کرد.

حق اردبیل در دولت احمدی‌نژاد ادا نشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های حاصل‌خیز و مستعد کشور است حق اردبیل در دولت احمدی‌نژاد به خوبی ادا نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باهنر یادآور شد: استعداد بالقوه‌ای که در اردبیل وجود دارد می‌توانست این استان را به یکی از قطب‌های مهم تولیدی و کشاورزی تبدیل کند اما علی‌رغم اینکه احمدی‌نژاد اولین استاندار اردبیل بود حق اردبیل در دولت وی ادا نشد و پیشرفتی را در این استان و در این دولت شاهد نبودیم.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول