اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در قزوین:

تحریم اقتصادی فینال 34 ساله چالش‌های ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریم اقتصادی را فینال 34 ساله چالش‌های ایران دانست.

تحریم اقتصادی فینال 34 ساله چالش‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سازش با آمریکا باید دو طرفه باشد، اظهار داشت: آمریکا و ایران هر دو با یکدیگر مشکل دارند، این طور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند و ایران نخواهد و بالعکس، مسئله سازش ایران با آمریکا باید دو طرفه باشد مطمئن باشید ما بگوییم سازش می‌کنیم، آمریکا با ما سازش نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا اگر هم بخواهد با ایران سازش کند به صورت تشریفاتی است و شرایطی را تعیین می‌کند که باید از منافع ملی دست بکشیم که این سازش معنایی ندارد، ابراز داشت: آمریکا تلاش می‌کند با تحریم اقتصادی ایران را شکست دهد و نقش کشورمان را در خاورمیانه از بین ببرد تا بتواند در منطقه مسلط شود.

وی با بیان اینکه تحریم اقتصادی فینال 34 ساله چالش‌های ایران است، اذعان داشت: کشور ما با شکستن تحریم اقتصادی می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی برسند و آرامشی را در منطقه به وجود بیاورد.

این مسئول گفت: وقتی ایران بتواند مشکلاتی مانند گرانی و تورم را بر طرف کند این امر موجب می‌شود تا آمریکا دست از تحریم‌های اقتصادی بردارد و خودشان برای مذاکره مطلوب از ایران درخواست کنند.

رضایی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه ایشان برای نخستین بار فرمودند که «دولت‌ها می‌توانند با پنج به علاوه یک با حفظ خطوط قرمز رهبری پیرامون مسائل هسته‌ای با آمریکا صحبت کنند که من به این مذاکره‌ها خوش‌بین نیستم، ولی با این کار توپ به سمت آمریکایی‌ها می‌افتد»، اذعان داشت: بر این اساس مذاکره با آمریکا نتایج مساعدی نمی‌تواند داشته باشد و ما باید خودمان بتوانیم اقتصاد کشورمان را تحول دهیم تا بسیاری از مشکلات را بر طرف کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد بدون نفت به معنی این نیست که نفت را از اقتصاد خارج می‌کنیم این اقتصاد به معنی تک‌محصولی نیست، اذعان داشت: ایران با نفت‌هایی که از ما نمی‌خرند آن‌ها را تبدیل به فرآورده‌های نفتی می‌کند و سپس به 17 کشور مرزی می‌فروشد تا از این طریق تحریم اقتصادی کشته شود و تحقق این عمل کمتر از دو سال می‌تواند اتفاق بیافتد.

این مسئول در پاسخ به سئوال دانشجویان مبنی بر اینکه تاکنون فشارهای اقتصادی را حس کرده‌اید، گفت: صادقانه می‌گویم به طور مستقیم این فشار را احساس نکردم، ولی به صورت غیر مستقیم که در کف بازار و خیابان‌ها مشاهده می‌کنم می‌بینم و این خطر را بزرگ می‌دانم و مطمئن باشید امسال این خطر را به همت خدا و مردم دفع کرده تا مردم را از این نگرانی آرامش یابند.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما نباید دشمن را دست کم بگیریم و دچار افراط و تفریط شویم و با گفتن شعارهایی واقعیت را بپوشانیم، اذعان داشت: مسئولان با اعتراف به مشکل می‌توانند 50 درصد مسئله را برطرف کنند و مابقی مسئله را می توان با برنامه‌ریزی جدی و منظم برطرف کرد.

وی با بیان اینکه سلیقه‌های جوانان نسل‌های گذشته با امروز متفاوت است، ابراز داشت: ما نباید این سلیقه‌ها را به آنان تحمیل کنیم، بلکه باید فرهنگ‌ها و ارزش‌هایمان را به آنان منتقل کنیم تا آنان بیشتر با این ارزش‌ها آشنا شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر کسی با خداوند به طریقی ارتباط برقرار می‌کند ما باید جوانان را به سمت خدا هدایت کنیم تا آنان خودشان نحوه ارتباط با پروردگارشان را بیابند، بیان کرد: مذهبی‌ترین جوانان در ایران هستند و این مطلب را می‌توان در ایام محرم به وضوح مشاهده کرد و هیچ جای دنیا چنین جوانانی را ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید آزادی حیا در کشور جدی گرفته شود، اذعان داشت: اجرای این آزادی با برخورد نیروی انتظامی و پلیس نمی‌شود، بلکه باید با جدی گرفتن ارزش‌های دینی بین جوانان این آزادی را احیا کنیم.

رضایی اظهار داشت: در جبهه با یک رمز هر عملیاتی که آغاز می‌کردیم و اسم رمز بنده در انتخابات یازدهمین دوره، یاابوالفضل، یاابوالفضل است و با این رمز این انتخابات را شروع کرده‌ام.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول