اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ارتباط دانشگاه با صنعت موجب تحول اقتصادی ایران می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با استفاده از مقاله‌های دانشجویی و ارتباط آن‌ها با صنعت می‌توان شاهد تحول بزرگی در صنعت کشور بود.

ارتباط دانشگاه با صنعت موجب تحول اقتصادی ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند صنعت ایران را متحول کنند، اظهار داشت: با استفاده از مقاله‌های دانشجویی و ارتباط آنها با صنعت کشور می‌تواند تحول بزرگی در صنعت کشور اتفاق بیفتد.

این مسئول با اشاره به اینکه بهترین دانشگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی در قزوین است، اما این دانشگاه‌ها با شرکت‌های فوق هیچ ارتباطی ندارند، ابراز داشت: سالانه بسیاری از دانشجویان ایرانی مقاله‌‌های خوبی می‌نویسند که این مقاله‌ها در اروپا برای توسعه اقتصادی به کاربرد‌ه شده، اما در ایران کمتر از این مقاله‌ها استفاده می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مشکل اقتصاد ایران با شعار برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: تمام اقتصاد ایران نیاز به تعمیرگاه اساسی دارد تا با نوسازی اساسی بتواند مشکلات رفاهی مردم را برطرف کند.

وی با بیان اینکه 100 سال است که برج، سد و ساختمان می‌سازیم، اما تغییری در درآمد مردم اتفاق نمی‌افتد، اذعان داشت: با زیرسازی‌هایی که در کشور صورت گرفته، اکنون باید مردم ایران 30 تا 40 میلیون تومان درآمد داشته باشند، اما احداث این سدها تأثیر کمی بر درآمد آنان داشته است.

رضایی بیان کرد: اکنون پالایشگاه‌هایی در شهر احداث می‌شود که هیچ ارتباطی با شهر ندارند و متأسفانه به همین دلیل وضعیت اقتصادی مردم آن شهر رونقی نمی‌یابد و همچنین با زدن کارخانه فولاد در اصفهان که محور تمدن کشور است، موجب شده آب رودخانه زاینده‌رود خشک شود، باید بگویم با اتوبان‌کشی مشکلات اقتصادی ایران برطرف نمی‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دو پیشنهاد دارم که یکی به عنوان مسکن است و می‌تواند جلوی کارهای شتاب‌زدگی را بگیرد و گرانی‌ها را کنترل کند و دیگری بیکاری شدید جوانان کشور است که به طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و بنده می‌توانم این مشکلات را با برنامه‌ای ‌که تدوین کردم در کمتر از دو سال برطرف کنم.

وی ابراز داشت: اقتصاد ایران باید به طور اساسی علاج شود و با ریل‌گذاری جدید در این ریل قرار گیرد تا به هدف نهایی که برطرف کردن مشکلات اقتصادی و تحول بنیادین در این اقتصاد است، برسد.

رضایی در ادامه سفر یک ‌روزه خود به استان قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) حضور یافت و این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از سر درب این دانشگاه به سوی آمفی‌تئاتر شهدای گمنام مسیر را پیاده طی کرد و در حین مسیر مورد استقبال دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از علت تأخیر حضور خود در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عذرخواهی کرد و گفت: حادثه تلخی در بازار بویین‌ زهرا اتفاق افتاد که موجب این تأخیر شد.

وی با اشاره به اینکه در بازار شهرستان بویین‌ زهرا حضور یافتم و از فروشندگان و مشتریان این بازار پیرامون وضعیت اقتصادی سئوال می‌کردم، گفت: در هنگام گفتگو با فروشنده شیرینی‌فروشی بودم و این فروشنده از گرانی قیمت روغن شکایت می‌کرد و می‌گفت امروز اعلام شده قیمت روغن 30 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که در چهار ماه گذشته نیز قیمت روغن 40 درصد افزایش یافته بود.

این مسئول در پایان ابراز کرد: فرد دیگری که اشک در چشمانش بود، اظهار می‌کرد که برخی از شیرینی‌فروشی‌ها به علت گرانی‌ها از آهک استفاده می‌کنند که این وضعیت موجود مناسب نیست و تقاضا می‌کردند که مشکلات افزایش قیمت‌ها در بازار کنترل شود که بنده واقعاً از این وضعیت ناراحت شدم که با اجرای اقتصاد مناسب در کشور می‌توان این مشکلات را برطرف و این گرانی‌های موجود را کنترل و کاهش داد.

انتهای پیام/77009/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول