اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

برخی از منتقدان اقتصادی سواد نوشتن نام خود را ندارند

استاندار هرمزگان ضمن برشمردن اولویت‌های حوزه اشتغال این استان در سال‌جاری گفت: برخی از کسانی که در تلویزیون پیرامون حوزه اقتصاد حرف می‌زنند و انتقادات غیرمنصفانه می‌کنند بعضا سواد نوشتن نام خود را ندارند.

برخی از منتقدان اقتصادی سواد نوشتن نام خود را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امشب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان با بیان اینکه در درگاه حق تعالی نگاه‌ها و حرکات اعتقادی ثبت و ضبط می‌شود، اظهار داشت: مهم نیست که افرادی در یک سخنرانی تلویزیونی و یا تریبون‌های دیگر پیرامون خدمات صورت گرفته با بی‌انصافی سخن بگویند.

وی با بیان اینکه اگر کار برای غیر از خدا باشد، انسان از پای در می‌آید، افزود: برخی از کسانی که در تلویزیون به ویژه در حوزه اقتصاد حرف می‌زنند بعضا حتی سواد نوشتن نام خود را ندارند و مکاتباتشان را با انگشتر سر دستشان مهر می‌کنند.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین هستند کسانی که ایراد نقد غیرمنصفانه را به عنوان یک وظیفه برای خود می‌دانند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان در بخش اشتغال اظهار داشت: باید سرعت و قدرت آهنگ آغاز شده را طی سال جاری بیشتر کنیم.

عزیزی با بیان اینکه هرمزگان سرزمین ظرفیت‌های بی‌نظیر است، یادآور شد: این استان در حوزه معادن نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون در معادن بر روی مردم بسته بوده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش می‌تواند برای کشور یک فرصت جدید باشد.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان نیز از معادنی سرشار و غنی برخوردار است که در صورت بهره‌برداری و توسعه، می‌تواند تاثیرات شگرفی را در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور بگذارد.

وی در ادامه اضافه کرد: استانی همانند هرمزگان علاوه بر معادن بخش‌هایی همانند شیلات دارد که به نظر بنده تاکنون ذره‌ای نیز نتوانسته‌ایم از حوزه‌ای مثل شیلات استفاده‌های لازم را ببریم.

عزیزی بیان داشت: در بخش شیلات تنها 28 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که به عقیده بنده این میزان باید چندین برابر باشد.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه باید به ایجاد اشتغال نگاهی عالمانه داشت،‌ گفت: این درست نیست که بخواهیم با بروکراسی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها جلوی تحقق سرمایه‌گذاری‌ها در استان را بگیریم.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های هرمزگان در ادامه افزود: این گناهی نابخشودنی است که فرد یا گروه و یا هر شخصی بخواهد در مسیر و حرکت مبنایی آغاز شده، با نگاه‌های خرد و کوچک، در روند ورود سرمایه به استان در حوزه اشتغال کارشکنی کند.

عزیزی بر شناخت ظرفیت‌های اشتغالزا در هرمزگان تاکید و بر توجه هر چه بیشتر و به کار‌گیری سند توسعه اشتغال هرمزگان به عنوان نقشه راه تاکید کرد.

وی اضافه کرد: نباید این سند را در مسیر تحقق اهداف نادیده بگیریم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در کنار تمام برنامه‌ها و اهداف باید به اصلاح فرهنگ کار و همچنین حمایت از بخش خصوصی نیز توجهی ویژه داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با جمع‌بندی سخنانش اضافه کرد: استمرار حرکت آغاز شده در سال 90 و 91، بهره‌گیری از ظرفیت معادن و کشاورزی و همچنین بهره‌گیری موثر از سند توسعه اشتغال، اصلاح فرهنگ کار، تقویت بخش خصوصی و رفع موانع و تامین و تقویت زیرساخت‌های زمینه‌ساز اشتغال از جمله اولویت‌های مهم کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان در سال جدید است.

انتهای پیام/88001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول