اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

بنگاه‌های اقتصادی گیلان 417 هزار مورد بازرسی شدند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بالغ بر 417 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی گیلان در سال گذشته صورت گرفت.

بنگاه‌های اقتصادی گیلان 417 هزار مورد بازرسی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فیض ظهر امروز در جلسه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از روند نظارت‌های صورت گرفته از بنگاه‌های اقتصادی گیلان را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 417 مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی گیلان صورت گرفت، اظهار کرد: از این تعداد بازرسی حدود 142 هزار مورد مربوط به بازرسی از واحدهای غیر صنفی و بقیه مربوط به بازرسی از واحدهای صنفی بوده است.

این مسئول ادامه داد: در نتیجه این بازرسی‌ها بیش از 16 هزار مورد تخلف شناسایی شد که 8 هزار و 600 مورد آن در حوزه واحدهای صنفی و هفت هزار و 500 مورد نیز در واحدهای غیر صنفی بوده است.

وی، تخلفات مذکور را عمدتاً شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور و رعایت نکردن موازین بهداشتی ذکر کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ارزش ریالی مجموع پرونده‌های متشکله برای متخلفان مذکور را حدود 215 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 تعداد یک‌هزار و 700 مورد گشت مشترک بازرسی با همراهی اداره‌های ذی‌ربط استان برگزار شد.

به گفته فیض، در سال گذشته ارزش ریالی تعداد 145 مورد پرونده‌های تخلف مهم بیش از 50 میلیون ریال بوده است.

وی از بازرسی بالغ بر 42 هزار بنگاه اقتصادی در چارچوب طرح نظارتی ویژه نوروز در استان خبر داد و یادآور شد: در نتیجه این بازرسی‌ها تعداد دو هزار و 216 فقره پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ارزش ریالی پرونده‌های مذکور را در مجموع بالغ بر 10 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول