اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

جدا بودن سفره دولت و مردم از معضلات اقتصاد ایران است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری جدا بودن سفره دولت و مردم را در ایران از معضلات قدیمی اقتصاد ایران دانست و گفت: دولت نفت را فروخته و هزینه می‌کند و مردم هم از طرق مختلف پول درآورده و خرج می‌کنند.

جدا بودن سفره دولت و مردم از معضلات اقتصاد ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن رضایی شامگاه دوشنبه در جمع مردم زنجان که در مسجد جامع جمع شده بودند، شرایط حال حاضر کشور را حساس و در عین حال دشوار عنوان کرد و اظهار داشت: همه باید برای گذر از این شرایط حساس به نظام کمک کنند.

وی به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: این دوره از انتخابات بر امنیت ملی کشور هم تاثیرگذار است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری این پیام را به دشمن می‌دهد که با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی پای نظام خود ایستاده و از آن دفاع می‌کند.

وی به اهمیت حماسه اقتصادی اشاره و اضافه کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فشارهای دشمن، سوء مدیریت، توفان ناشی از واردات کالاهای چینی و مشکلات موجود در بخش کشاورزی است.

رضایی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی که 45 هزار تومان فعلی را معادل 15 هزار تومان در فروردین سال گذشته رسانده است، ادامه داد: دشمن برای ادامه این مسیر مصمم است تا پول ملی ایران را بی‌خاصیت کند.

وی کاهش صادرات نفت، ایجاد مانع در نقل و انتقال پول به ایران و ممانعت از نزدیک شدن کشتی‌های نفتی به سواحل ایران برای بارگیری را از راهکارهای افزایش فشار دشمن به اقتصاد ایران برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این اقدام معادل کاری است که دشمن در دوران جنگ یعنی محاصره ایران انجام می‌داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قصدش از بیان مشکلات اقتصادی کم کار جلوه دادن دولت‌ فعلی یا هر دولت دیگری نیست، تصریح کرد: برخی سوء مدیریت‌ها مشکلات اقتصادی کشور را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

وی با بیان نمونه‌هایی از روش‌های اقتصادی که منجر به ضرر و زیان اقتصادی مردم و به تبع آن ملی شده است، اضافه کرد: عدم مدیریت قیمت‌گذاری در خرید گندم از کشاورزان و اجبار به واردات از برزیل با قیمتی دو برابری از جمله این سوء مدیریت‌ها در اقتصاد کشور است که نه به صورت آگاهانه بلکه به دلیل ندانم کاری انجام شده است.

رضایی عدم وجود امنیت را در بازار از دلایل افزایش روزافزون تورم در جامعه عنوان کرد و افزود: نگرانی از آینده موجب افزایش قیمت در بازار شده و کنترل امور را مشکل می‌کند.

وی به توفان به وجود آمده ناشی از واردات کالاهای چینی اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن سهم تولیدات داخلی در اختیار کالاهای چینی موجب رشد بیکاری در کشور می‌شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به واردات بی‌سابقه در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به درگیری‌های موجود بین ایران و کشورهای غربی درباره پرونده هسته‌ای مسئولان باید درآمدهای حاصل از نفت را طی سال‌های گذشته ذخیره می‌کردند نه اینکه آن را صرف واردات بی‌رویه کالاها از جمله محصولات کشاورزی کنند.

وی گرانی و بیکاری را از مشکلات امروز جامعه ایران دانست و اضافه کرد: این مشکلات به ویژه فشار بر روی مردم در دوران جنگ هم به این صورت وجود نداشت.

رضایی فشارهای اقتصادی بر مردم را در واقع تهدید نظام عنوان کرد و گفت: دشمن از این طریق درصدد کشاندن نظام جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره است تا بتواند امتیازات مورد نظر را دریافت کند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با طرف غربی اضافه کرد: آنها درصدد وقت‌کشی برای تاثیرگذاری تحریم‌ها بر روی زندگی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را عملی دانست و ادامه داد: ایران همه فاکتورهای لازم برای حل مشکلات و گذر این مقطع حساس را دارد.

وی جدا بودن سفره دولت و مردم را در ایران از معضلات قدیمی اقتصاد ایران دانست و اضافه کرد: دولتی‌ها نفت را فروخته هزینه می‌کنند و مردم هم از راه‌های مختلف از جمله کشاورزی، بازرگانی، صنعت و معدن پول درآورده و خرج می‌کنند.

رضایی منتقل کردن امور اقتصادی به مردم را از راه‌حل‌های حل معضلات اقتصادی ایران برشمرد و افزود: تغییر مدل اقتصادی بالا به پایین دولتی در ایران منجر به افزایش تولید ثروت شده، کوهی از ثروت را به دنبال می‌آورد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای استان‌ها گفت: مطالعات انجام شده در مورد استان زنجان بیانگر استعداد و ظرفیت آن در بخش علوم و فناوری است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ دولتی قصد خیانت به کشور را نداشته و ندارند، اضافه کرد: شعاری جلوه نمودن برخی از وعده‌ها به دلیل آرزو بودن آنها بوده است.

وی تاکید کرد: تک‌ قطبی بودن اقتصاد ایران در آینده می‌تواند تبدیل به 31 ساختمان اقتصادی شود.

رضایی بر لزوم استفاده از تجربیات گذشته برای اداره کشور تصریح کرد: می‌توان از تجربیات دوران جنگ برای حل مشکلات کشور در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد استفاده کرد.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول