اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت نهم و دهم صورت گرفت

بازسازی یک میلیون و 450 هزار بافت فرسوده روستایی در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی دولت نهم و دهم، یک میلیون و 450 هزار بافت فرسوده روستایی در سراسر کشور بازسازی و مقاوم شده است.

بازسازی یک میلیون و 450 هزار بافت فرسوده روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سراوان، حسن قدمی در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان سراوان که به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان صورت گرفت اظهار داشت: در هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت 7.7 ریشتر در منطقه سراوان اتفاق افتاد و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و هیچ انتظاری نداشتیم که تلفات این‌قدر باشد و خدا را از این بابت شاکر هستیم.

وی افزود: مشکل اصلی ما با بافت فرسوده بوده که در بازدید انجام شده، خرابی‌ها مربوط به خانه‌هایی است که در آنها هیچ مقاومت و سازه فنی به‌کار برده نشده بود.

معاون وزیر کشور بیان داشت: امیدواریم از این فرصت استفاده خوبی کرده و مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند و برای بازسازی بافت فرسوده شهر که یکی از سیاست‌های دولت، بازسازی و احیا بافت‌های فرسوده است، گام بردارند.

قدمی گفت: در طول دولت نهم و دهم، یک میلیون و 450 هزار بافت فرسوده روستایی در سراسر کشور بازسازی و مقاوم شده که، امید است بتوان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

معاون امور هماهنگی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این بازدید به اقدامات انجام شده در این شهرستان و استان در زمینه شناسایی و بازسازی مناطق خسارت دیده پرداخت و گفت: خوشبختانه استانداری با همکاری دستگاه‌های مربوطه، آماربرداری کامل را انجام داده و روی نقشه‌های مورد نظر پیاده کرده است.

محمود میری افزود: امیدواریم از این فرصت استفاده شود و برای بازسازی منطقه با همکاری مردم این کار در درازمدت به سرانجام برسد.

وی در مورد کمک به افراد خسارت دیده بیان داشت: امید می‌رود بتوان در جلسه آتی در تهران با تأمین اعتبار در اولین فرصت به افراد حادثه‌دیده کمک و بافت‌های فرسوده را بازسازی کامل کرد.

انتهای پیام/75002/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول