اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ساخت مدارس مقاوم در مناطق زلزله‎زده دشتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی که در مناطق زلزله‎زده شهرستان دشتی دچار آسیب شده‎اند، در کمترین زمان ممکن با مقاومت لازم ساخته می‎شوند.

ساخت مدارس مقاوم در مناطق زلزله‎زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در این زلزله مدارسی که مقاوم‎سازی شده بودند، آسیب چندانی ندیدند.

وی اضافه کرد: در مدرسه‎سازی باید به سمتی برویم که بناها از استحکام لازم برخوردار بوده و در حوادث کمترین آسیب را ببینند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به کاروان‎های راهیان نور ادامه داد: اردوهای راهیان نور یک بحث ملی و دارای مصوبه قانونی است و تا زمانیکه قانون اجازه ‎دهد با قوت برگزار می‎شود.

حاجی بابایی افزود: اردوهای راهیان نور کار مشترک آموزش و پرورش با سپاه است که برای دانش‎آموزان جنبه تربیتی دارد.

وی تصریح کرد: در آغاز تصدی پست وزارت تنها 25 هزار دانش‌آموز به این اردوها اعزام می‌شدند، ولی امروز این تعداد به پنج میلیون نفر رسیده است.

حاجی بابایی بیان کرد: آموزش و پرورش 40 هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز در سراسر کشور دارد که برای گرامیداشت یاد و خاطره آنها و تبیین ارزش‎های شهدا در همه استان‌های کشور یادواره شهدا برگزار شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر استان‎ها یادواره شهدا در شهرستان‎ها و در مدارس نیز باید برگزار شود قطعا برگزاری این گونه آیین‎ها نقش تربیتی برای دانش‎آموزان و معلمان دارد.

حاجی بابایی در رابطه با استخدام مربیان پیش دبستانی نیز گفت: امسال برای این مربیان و نیروهای شرکتی و برخی نیروهای بهداشتی که نتوانسته‎اند در آزمون‎های گذشته موفق شوند، با معرفی منابع آزمونی برگزار می‎شود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول