اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

اصل کار در مناطق زلزله‌زده بازسازی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امکانات اولیه در مناطق زلزله‌زده به‌خوبی توزیع شده است، گفت: اصل کار در مناطق زلزله‌زده بازسازی است که باید با جدیت انجام شود.

اصل کار در مناطق زلزله‌زده بازسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی و شهر شنبه اظهار داشت: قدرت زمین لرزه و حجم تخریب نشان از زلزله شدیدی بوده و هر چند تعدادی از هموطنان کشته شده‌اند، ولی به خاطر زمان و جمعیت کم خوشبختانه آمار تلفات بالا نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: وضعیت کنونی زلزله‌زدگان نشان دهنده توزیع درست خدمات اولیه مثل چادر و مایحتاج اولیه میان زلزله‌زدگان است.

وی با بیان اینکه اصل کار در این منطقه بازسازی است، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم تخریب باید آواربرداری کامل شود و اگر بتوانند با آواربرداری نقشه‌ای هم تهیه کنند، بهتر است.

پورمحمدی ادامه داد: ساختمان‌هایی دیدیم که قدیمی ساز نیست ولی ترک‌های جدی برداشته و باید تخریب شود و از نظام مهندسی انتظار داریم این مسئله تکرار نشود، این مشکل را در تبریز هم شاهد بودیم.

پورمحمدی یادآور شد: از بنیاد مسکن انتظار می‌رود که به کیفیت توجه بیشتر شود و ساختمان‌ها خوب و محکم ساخته شود.

پورمحمدی ادامه داد: در آذربایجان ساختمان اداری با عمر یک و دو ساله تخریب شده بود و در دشتی هم شاهد چنین قضیه‌ای بودیم و مردم باید محکم کاری کنند و عجله برای ساخت نداشته باشند و پیمانکارها هم وجدان کاری خود را تقویت کنند و ناظران هم پای کار باشند.

وی تصریح کرد: مقاوم‌سازی در مکان‌هایی که گسل بیشتری دارد، باید انجام شود، در آذربایجان تاکنون پنج گزارش سنگین تهیه کرده‌ایم و این جا نیز نظارت‌مان را ادامه می‌دهیم و امیدوارم هر چه سریع‌تر خاک‌برداری و آواربرداری انجام گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مسئولان در تلاش هستند تا رفاه زلزله‌زدگان را تامین کنند و از مردم به‌خاطر همکاری با مسئولان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی از مجموعه دستگاه قضایی استان بوشهر و شهرستان دشتی و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت منطقه زلزله‌زده از ساعات اولیه تاکنون تقدیر کرد.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول