اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلایی در همایش هم‌اندیشی نخبگان ری:

حماسه سیاسی یک تکلیف جهادی است / با نفی دیگران خودمان را اثبات نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران حماسه سیاسی را یک تکلیف جهادی دانست و گفت: حماسه مظهر عزت و اقتدار برای اسلام و ایران است.

حماسه سیاسی یک تکلیف جهادی است / با نفی دیگران خودمان را اثبات نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مرتضی طلایی در همایش بزرگ هم‌اندیشی نخبگان شهرستان ری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که به همت جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با حضور جمعی از نخبگان قبله تهران که در شهرری برگزار شد، با اشاره به شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» مزین شده است، حماسه را به معنای خلق یک کار بزرگ دانست و گفت: باید به نوع حماسه توجه کرد که برای اسلام و ایران یک نوع عزت و اقتدار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در واقع تعریفی که از حماسه سیاسی داریم باید از نوع جهادی آن دیده شود، به‌گونه‌ای که در یک جبهه سیاسی قرار گرفته‌ایم و با این نگاه باید خودمان را در فضای کربلا ببینیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه ضرورت دارد این است که برای عمل به خلق حماسه وضع مطلوب را به‌خوبی بشناسیم و بتوانیم وضع موجود و مطلوب را تحلیل و تبیین کنیم.

 

مفهوم عملی خلق حماسه

طلایی مفهوم عملی خلق حماسه را تشریح کرد و گفت: مفهوم عملی خلق حماسه این است که مردم را برای آمدن به پای صندوق رای دعوت کنیم و لازمه آن این است که با مردم یک ارتباط دو سویه برقرار شود و باید با مردم صادقانه سخن گفت. بدون شک مردم نسبت به اصول نظام هیچ شک و تردیدی ندارند و ثابت کرده‌اند که تا پای جان بر سر اهداف نظام ایستاده‌اند.

نقش مردم در تحول و بیداری اسلامی/ضرورت شناخت مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در خلق حماسه سیاسی

طلایی تصریح کرد: مردم حداقل از مدیران صداقت در گفتار را باید ببینند، ما نمی‌توانیم نقش مردم را در تحول و بیداری اسلامی نادیده بگیریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شناخت از سه سطح مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای خلق حماسه یک ضرورت است، گفت: مردم تقاضا دارند رئیس جمهورشان علاوه بر تبعیت از قانون اساسی از ولی فقیه نیز تبعیت محض داشته باشد. باید به بایدها و نبایدها توجه کرد و در چارچوب نظام اسلامی حرکت کرد.

خلق حماسه سیاسی حول محور ولایت/ با نفی دیگران خودمان را اثبات نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید در فضای سیاسی صادقانه عمل کرد و بر سر خدمت به مردم با یکدیگر رقابت کرد و با نفی دیگران خودمان را اثبات نکنیم.

طلایی خاطرنشان کرد: ذهنیت مردم را نباید تخریب کرد و برای دستیابی به پیروزی به کارهای غیرشرعی عمل نکنیم و اختلاف نظر را به تنازع نرسانیم. راه رسیدن به خلق حماسه سیاسی باید حول محور ولایت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه اگر به چارچوب و موازین اسلامی و انقلابی عمل کنیم می‌توانیم حماسه سیاسی بیافرینیم، عنوان کرد: مردم باید ببینند کدام کاندیدا به فرامین رهبر معظم انقلاب نزدیک‌تر است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز رضایت از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی نخبگان در راستای خلق حماسه سیاسی تصریح کرد: استان‌ها و شهرستان‌های کشور می‌توانند با الگوگیری از فعالیت‌ها و اقدامات شهرری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «قبله تهران» مطرح است در راستای خلق حماسه سیاسی پیشگام باشند.

انتهای پیام/2462‌/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول