اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رها سازی آب سد شیخ کلگ قصرقند

مشکل کم‌آبی 15 روستا برطرف می‌شود

بخشدار تلنگ شهرستان قصرقند گفت: در صورت رهاسازی آب سد شیخ کلگ، روستاهای بن‌بی، کچل، توکدان، ماندیرو، گورچاری، مچی، دنگری بالا و پایین، دک، بوچی، سلیمان بازار، نال‌ود، نوحانی بازار و دیرمان از مشکل کم‌آبی رهایی می‌یابند.

مشکل کم‌آبی 15 روستا برطرف می‌شود

محمد شاهوزهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قصرقند اظهار داشت: سد شیخ کلگ، با ظرفیت 10.5 میلیون متر مکعب آب و تنظیم سالانه 3.5 میلیون متر مکعب، بزرگ‌ترین منبع آبی بخش تلنگ محسوب می‌شود. این سد در سال 81 به بهره‌برداری رسید اما متأسفانه آب آن فقط در حد تغذیه سفره‌های زیرزمینی بوده است.

بخشدار تلنگ بیان کرد: هدف از احداث این سد، کنترل فرسایش خاک، تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه بوده که تاکنون از آب آن بهره‌برداری نشده است. اخیرا شایعاتی شنیده شده که آب این سد برای مصارف دیگر ذخیره شده و این مسئله باعث نگرانی مردم این بخش شده است به همین دلیل آنان خواستار رها سازی آب این سد هستند.

وی تصریح کرد: در صورت رهاسازی آب سد شیخ کلگ، روستاهای بن‌بی، کچل، توکدان، ماندیرو، گورچاری، مچی، دنگری بالا و پایین، دک، بوچی، سلیمان بازار، نال‌ود، نوحانی بازار و دیرمان از مشکل کم‌آبی رهایی می‌یابند.

بخشدار تلنگ گفت: با رهاسازی آب این سد، کشاورزی منطقه رونق می‌گیرد و صدها نفر اشتغال ایجاد می‌شود که به دنبال این اقدام مهم، حماسه اقتصادی بزرگی در جنوب استان به‌وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/75002/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول