اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

مشکل آب زاینده‌رود باید به صورت زیر‌بنایی برطرف شود

شهردار اصفهان گفت: رسیدگی به وضعیت آب زاینده‌رود از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود و مشکل آب زاینده‌رود باید به صورت زیر‌بنایی برطرف شود.

مشکل آب زاینده‌رود باید به صورت زیر‌بنایی برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در اصفهان اظهار کرد: با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در اصفهان به دنبال برطرف شدن کامل مشکل آب زاینده‌رود هستیم.

وی با بیان اینکه تعامل میان مجموعه‌هایی مانند شهرداری و استانداری باید قوی‌تر باشد چرا که این ارتباطات دو سویه در زمینه مباحث اجرایی و سیاست‌گذاری‌ها نقش محوری دارد، اضافه کرد: تعامل و هماهنگی میان مجموعه‌های مختلف تنها منفعت مردم را به دنبال دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در اصفهان تصریح کرد: آب یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در اصفهان و رسیدگی به وضعیت آب زاینده‌رود یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و خواسته‌های مردم اصفهان تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید در راستای جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود تلاش کنند و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند، ادامه داد: در گذشته استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در بخش آب یک‌پارچه بوده‌اند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه پس از تفکیک استان‌ها هرکدام به دنبال آب  زاینده‌رود بودند که این موضوع خشکسالی این رود را به دنبال داشته است، تاکید کرد: در هیچ جایی از دنیا طرح‌های هیدرولیکی به صورت چند مدیریتی اجرا نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت رودخانه زاینده‌رود بر مبنای علمی نیست و وضعیت فعلی این رودخانه ناشی از این موضوع است، افزود: درختانی با قدمت 400 ساله در خیابان عباس‌آباد اصفهان وجود دارد که این درختان با آب‌های زیر‌زمینی باید آبیاری شوند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه آبیاری این درختان با استفاده از آب‌های زیر‌زمینی امکان‌پذیر نیست، گفت: در صورت ادامه یافتن وضعیت موجود پیش‌بینی می‌شود که فضای سبز اصفهان از بین برود.

وی با بیان اینکه جاری شدن دوباره آب در رودخانه زاینده‌رود نشاط و شادابی را در میان مردم ایجاد کرده است و با جاری شدن آب در رودخانه مردم تا نیمه‌های شب در کنار رودخانه حضور دارند، اظهار کرد: فضای سبز معمولی باید در اصفهان حفظ شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم به میزان بیشتری به دنبال توسعه و عمران زاینده‌رود هستند، اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت آب زاینده‌رود از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود و مشکل آب زاینده‌رود باید به صورت زیر‌بنایی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در اصفهان برای رسیدگی به وضعیت زاینده‌رود وجود دارد و این ظرفیت‌ها باید به یکدیگر گره زده شود تا مشکل آب زاینده‌رود برطرف شود، تاکید کرد: پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود یکی از مسائل مهم مطرح شده در اصفهان است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اقتصاد نفتی بحث تحریم‌ها را در کشور به دنبال داشته است اما شهرداری‌ها به دلیل مشارکت با مردم در راستای تحقق بودجه‌ها با مشکلی مواجه نبوده‌اند، افزود: باید پارلمان‌های منطقه‌ای را در سطح شهر‌ها و روستا‌ها تقویت کنیم.

انتهای پیام/63004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول