اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان عنوان شد

موازی‌کاری چالش جدی حوزه جوانان / برگزاری نمایشگاه با موضوع جوانان در سنندج

متولیان بحث ساماندهی اوقات فراغت جوانان مهم ترین معضل و چالش پیش روی فعالیت در این بخش را موازی‌کاری عنوان کردند.

موازی‌کاری چالش جدی حوزه جوانان / برگزاری نمایشگاه با موضوع جوانان در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج نخستین جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان کردستان در سال 92 ظهر امروز در محل اداره کل ورزش و جوانان این استان با حضور اعضا برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا منصوری کارشناس ساماندهی اوقات فراغت و جوانان اداره کل ورزش با بیان اینکه ادغام مسئولیت جوانان در ورزش به نوعی بخش جوانان را به حاشیه برد گفت: با این اتفاق متاسفانه دچار مشکلاتی شدیم.

وی چالش عمده این بخش را موازی کاری در انجام فعالیت‌ها مطرح کرد و افزود: باید با پرهیز از این عمل تلاش خود را برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان به کار بندیم.

پرویز کریمی نماینده اداره آموزش و پرورش کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه این اداره دارای جامعه آماری 260 هزار نفری دانش‌آموز و 2 میلیون ساعت اوقات فراغت است گفت: در دو سال گذشته رتبه نخست اوقات فراغت را در کشور به دست آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اوقات فراغت را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داد اظهار کرد: فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی در این راستا وجود دارند.

کریمی اجرای برنامه‌های بومی محلی با مد نظر قرار دادن برنامه‌های درون و برون سازمانی را جزو وظایف این اداره عنوان کرد و گفت: برای آگاه سازی خانواده‌ها در این حوزه برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی اجرای برنامه‌ها در زمینه‌های هویتی، بصیرتی و کارآفرینی و همچنین در مباحث علمی مانند مفاخر شناسی، هنری و فضای مجازی را دیگر طرح‌های این اداره عنوان کرد.

کریمی در پایان با اشاره به وجود مشکلات مالی تصریح کرد: در سفر‌های ریاست جمهوری موفق به جذب مقداری از منابع برای 4 سال از سال 89 تا 93 شدیم.

اردوگاه امام علی میزبان 960 دانش‌آموز دختر خواهد بود

در ادامه این جلسه حمید رحمت‌خواه کارشناس کمیته امداد دیگر عضو این ستاد با بیان اینکه برنامه‌های این نهاد در حوزه اردوها و مسائل تربیتی است گفت: علیرغم دیر اعلام شدن برنامه‌ها به کمیته امداد در حوزه جوانان موفق به اجرای طرح‌های خود در سال 91 شدیم.

وی خاطر نشان کرد: در آینده‌ای نزدیک اردوگاه امام علی میزبان 960 دانش‌آموز دختر از 7 شهرستان به منظور اجرای برنامه خواهد بود.

صابر پرویزی نماینده سازمان بهزیستی نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های این نهاد با سایر ادارات تفاوت ماهوی دارد، برنامه‌های این نهاد را در دو گروه هدف مددجویان سازمان و کودکان کار خیابانی عنوان کرد.

وی تمرکز برنامه‌های بهزیستی را مربوط به گروه دوم و کودکان کار دانست و گفت: طی چندین سال اخیر طرح ساماندهی کودکان کار خیابانی را اجرا کرده‌ایم.

پرویزی خاطر نشان کرد: در بعد فرهنگی تأکید سازمان بر آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی  و در بحث فرهنگی برنامه‌های بازدید اردویی استانی و کشوری را داریم.

المپیاد ورزشی دانشجویان اولویت اقدامات دانشگاه علوم پزشکی است

علی بابازاده نماینده دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جوانان اظهار کرد: در بعد مسائل ورزشی المپیاد ورزشی دانشجویان را در پیش داریم که دختران دانشجو در قالب 6 رشته به این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعزام کاروان‌های زیارتی و فرهنگی به اردوی قم، مشهد و کاروان راهیان نور، همچنین طرح ضیافت برای دانشجویان در ایام ماه رمضان دیگر برنامه این دانشگاه است.

همچنین حجت‌الاسلام مسعود محمدی کارشناس تبلیغات اسلامی استان کردستان با انتقاد از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد: باید با دنبال کردن یک هدف مشخص نسبت به توزیع موضوعات در ادارات و نهادها متناسب با نوع مسئولیت‌ها و وظایف عمل شود.

در پایان این جلسه منصوری کارشناس ساماندهی اوقات فراغت جوانان از برگزاری نمایشگاه جوانان در آن ارتباط خبر داد.

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول