اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سلامت استان اردبیل:

آسیب‌های قلیان به جوانان بازگو شود / فرهنگ‌سازی اولی‌تر از برخورد قهری

رئیس شورای سلامت استان اردبیل گفت: از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها و خود خانواده‌ها باید آسیب‌های ناشی از کشیدن قلیان به جوانان بازگو شود تا آنها از این کار نهی شوند.

آسیب‌های قلیان به جوانان بازگو شود / فرهنگ‌سازی اولی‌تر از برخورد قهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در استانداری اردبیل اظهار داشت: اراده ملت ما به ویژه جوانان و نوجوانان این سرزمین به حدی بالاست که قلیان سهل است حتی می‌‌توانند ریشه بسیاری از مفاسد و کارهای آسیب‌زا در حوزه سلامت اجتماعی را بخشکانند که در این مسیر باید همت و همراهی مسئولان و دلسوزی رسانه‌ها و آگاه‌سازی آنها را به شکل مستمر شاهد باشیم.

وی با اظهار تاسف از رغبت برخی از جوانان به استعمال قلیان گفت: بنده بارها به عنوان یک دوست در کنار آنها حاضر شدم و از آنها خواستم تا به جای کشیدن مواد دخانی و استعمال قلیان به ورزش و کارهای تفریحی سالم و بی‌ضرر به سلامتی بدن اقدام کنند و اجازه دهند برنامه‌ریزان حوزه سلامت نیز برنامه مدونی را در ارتقای شاخص‌های مورد نظر داشته باشند.

استاندار اردبیل افزود: در وهله اول ضرورت دارد قبل از هر اقدام قهری و سخت‌گیرانه آموزش و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها را در اولویت قرار دهیم تا خطرات استفاده از قلیان چه در قهوه‌خانه‌ها و چه در منازل به گوش جوانان و خانواده‌ها برسد تا آنها اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

شاخص‌های سلامت باید احصا شود و خودمان را با استانداردهای جهانی مقایسه کنیم

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در اولین جلسه کارگروه سلامت در سال جاری از متولیان این حوزه می‌خواهیم تا شاخص‌های سلامت را تعیین کنند و بگویند که ما در تخت‌های بیمارستانی، تعداد پزشکان، آمبولانس و ... به عنوان شاخص‌های اصلی در ارتقای سلامت جامعه چه کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌ها داریم تا نسبت به آن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شود.

وی افزود: اگر این چارچوب در کارگروه سلامت تعیین شود حرکت ما به سمت حفظ سلامت مطلوب شتاب بیشتری گرفته و قادر خواهیم بود شاخص‌ها و توانمندی‌های خود را ارتقا بخشیم.

نباید عده‌ای سودجو با افتخار عسل سبلان بازی کنند

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود موضوع کنترل کیفی آب، غذا و خوراکی‌ها را از سوی بهداشت در حفظ سلامتی و ارتقای شاخص‌های آن ضروری اعلام کرد و بیان داشت: باید با حساسیت بیشتر کنترل مواد غذایی و مراکز عرضه این مواد مورد اهتمام قرار گیرد به طوری که با تلاش دستگاه‌های دخیل همچون بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات عسل‌های تقلبی کشف شده معدوم‌سازی شد.

نیکزاد تصریح کرد: نباید عده‌ای سود‌جو و فرصت‌طلب از عنوان عسل و شهد شیرین دامنه سبلان سوء استفاده کنند و به گردشگران و مسافران عسل تقلبی ارائه کنند در حالی که خود ما قادر هستیم در مجموعه‌های تولیدی همچون کیمیا عسل و سبلان شهد بهترین عسل را بسته‌بندی و با مرغوب‌ترین شکل به مردم عرضه کنیم.

بر زمین ماندن اجساد در صحنه تصادف در شأن مسئولان ما نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از خدمات و زحمات اورژانس در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: در شأن مدیران و مسئولان استان نیست که به دلیل برخی ناهماهنگی و قصور ساعت‌ها اجساد متوفیان تصادفات فوتی کف جاده یا خیابان باشد.

رئیس شورای سلامت استان یادآور شد: هر چند اولویت با انتقال مصدومان و مجروحان است اما اگر شده با خرید و راه‌اندازی چندین دستگاه آمبولانس و خودروهای حمل جسد باید در این امر هماهنگی و همکاری لازم صورت گیرد تا جسدی ساعت‌ها بر روی زمین باقی نماند.

اجرای طرح پزشک خانواده سلامت واقعی را تضمین می‌کند

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود موضوع آزمایش و تست افراد از لحاظ سلامت را یادآور شد و ابراز داشت: تست دادن در حوزه آگاهی از سلامت تک تک افراد جامعه جزو ضروریات است و در این زمینه افراد جامعه باید سالانه در چندین نوبت فشار خون و سایر شاخص‌های سلامت خود را مورد سنجش قرار دهند.

وی با قدردانی از همت مسئولان در انتخاب استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های مجری طرح پزشک خانواده تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا طرح بزرگ نظام ارجاع و پزشک خانواده شکل عملیاتی به خود بگیرد چرا که این کار بیش از هر زمان دیگر مفید به حال سلامت جامعه است.

رئیس شورای سلامت استان گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده، خانواده‌ها باید احساس وظیفه و تکلیف کرده و در تکمیل پرونده الکترونیکی نیز دستگاه‌های ذیربط را همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر چند سلامت جسم برای ما مهم است اما در کنار آن ارتقای شاخص‌های سلامت روحی و روانی نیز بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62005/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول