اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم خبر داد

آماده‌سازی بسکتبالیست‌ قمی برای اعزام به مسابقات جوانان آسیا

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از آماده‌سازی بسکتبالیست معلول قمی برای اعزام به پیکارهای جوانان آسیا خبر داد.

آماده‌سازی بسکتبالیست‌ قمی برای اعزام به مسابقات جوانان آسیا

محمود شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: ورزش جانبازان و معلولین این افتخار را دارد که در تعداد زیادی از رشته‌های زیرمجموعه خود در گذشته و در حال حاضر ورزشکاران ملی‌پوش زیادی را از ورزش قم به تیم‌های ملی ورزشی جانبازان و معلولین کشورمان معرفی کند.

*برای نخستین بار در بسکتبال با ویلچر صاحب ملی‌پوش هستیم

وی ادامه داد: ورزشکاران جانباز و معلول قمی که سابقه عضویت‌ در تیم‌های ملی والیبال نشسته، تنیس با ویلچر، پینگ پنگ، شنا، تیراندازی با کمان و چند رشته ورزشی دیگر را در کارنامه دارند اما برای نخستین بار در بسکتبال با ویلچر صاحب ملی‌پوش هستیم.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: از سه سال گذشته که تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین ایثار قم در مسابقات لیگ‌های دسته اول و برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد، زمینه بهتری برای توسعه این رشته در قم مهیا شده است.

*نایب قهرمانی ایثار قم در رقابت‌های لیگ برتر

وی تصریح کرد: حضور این تیم در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین باشگاه‌های کشور انگیزه و اشتیاق بسیاری به جامعه جوان ورزشکاران معلول داده و زمینه جذب بسیاری از آنها را به ورزش مهیا و امکان‌پذیر کرده است.

شریفی یاد‌آور شد: نتایج موفقیت‌آمیز این تیم در مسابقات فصل قبل لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور که سرانجام منجر به کسب عنوان دوم و مقام نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر شد، افتخار بسیار ارزشمندی بود که برای نخستین بار در ورزش جانبازان و معلولین قم رخ داد.

وی اضافه کرد: این موفقیت بی‌تردید تأثیر بسیار مثبتی در رشد و پیشرفت بیش از پیش ورزش جانبازان و معلولین قم در میادین مختلف و رشته‌های گوناگون علاوه بر بسکتبال با ویلچر خواهد داشت زیرا این تیم نشان داد که ورزش جانبازان و معلولین توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی برای موفقیت دارد.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: یکی دیگر از نتایج ارزشمند حضور تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور استفاده و به‌کارگیری نیروهای جوان و مستعد این رشته از بین بازیکنان شایسته قمی بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ پیش از پایان مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین باشگاه‌های کشور اردوی تیم ملی رده سنی جوانان بسکتبال با ویلچر کشورمان برای نخستین بار تشکیل شد و از قم یک بازیکن به تیم ملی دعوت شد.

شریفی گفت: این بازیکن محمد محمدنژاد است که در مسابقات فصل قبل لیگ برتر یکی از اعضای تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم بود و با توجه به درخششی که در ترکیب این تیم داشت هم‌اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد و برای مسابقات آسیایی آماده می‌شود.

انتهای پیام/78002/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول