اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم :

94 درصد روستائیان دیلم زباله‌های خود را به صورت بهداشتی دفع می‌کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: 94 درصد از جمعیت روستائی شهرستان دیلم زباله‌های خود را به صورت بهداشتی دفع می‌کنند.

94 درصد روستائیان دیلم زباله‌های خود را به صورت بهداشتی دفع می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در کمیته تجزیه و تحلیل آماری شبکه بهداشت و درمان دیلم افزود: در جمعیت روستایی دیلم 97 درصد روستائیان دارای توالت بهداشتی بوده و 89 درصد نیز فاضلاب خود را بصورت بهداشتی دفع می‌کنند.

وی بیان داشت: در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه در سال گذشته با تشکیل 376 جلسه آموزشی در مراکز و خانه‌های بهداشت به چهار هزار و 158 نفر مسایل مربوط به رعایت بهداشت محیط آموزش داده شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خاطر نشان کرد: در همین مدت سه هزار و 430 بار توسط بازرسین بهداشت محیط از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان بازدید بهداشتی به عمل آمد و مقدار 453 کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و معدوم شد.

ناصری ادامه داد: همچنین در سال گذشته 10 هزار و 726 مورد کلرسنجی از شبکه آب آشامیدنی شهر و روستا به عمل آمد که تعداد 10 هزار و 455 مورد آن مطلوب گزارش شده است.

وی از کاهش 30 درصدی موارد اسهالی خبر داد و اظهار داشت: موارد اسهالی گزارش شده از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان از یک‌هزار و 982  مورد در سال 90 به یک‌هزار و 365 مورد در سال 91 رسیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: سیستم جمع آوری اطلاعات آماری شبکه بهداشت و درمان دیلم یکی از منظم‌ترین سیستم‌های جمع آوری داده‌های آماری در بین شبکه‌هاست.

ناصری تصریح کرد: اجرای منظم کمیته‌های آماری در شبکه و مراکز بهداشتی درمانی هرسه ماه یکبار، ارائه منظم پسخوراند آماری و شاخص‌های بهداشتی به مراکز و مسئولان شهرستان و دقت نظر و تلاش کارشناسان ستادی در ارتقای سطح کیفی شاخص‌ها گواه این حقیقت است.

مدیر گروه آمار مرکز فنآوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست گفت: همکاری خوب و بحث و تبادل نظر کارشناسان ستادی در کمیته آماری و شاخص‌های مطلوب شبکه بهداشت دیلم از نقاط قوتی است که در این نشست دیده شد.

اسماعیل هژبرنژاد افزود: برای داشتن آمار و اطلاعات صحیح و بدون نقص باید به تولید اطلاعات و بررسی صحت و سقم اطلاعات بپردازید.

وی به کارشناسان ستادی توصیه کرد: برای بررسی صحت و سقم اطلاعات باید از پایین‌ترین محیط جمع آوری اطلاعات یعنی خانه‌های بهداشت شروع شده و نظارت مستمر بر روند جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمارها انجام شود.

در ادامه این نشست مسئولان واحدهای پیشگیری و مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط و حرفه‌ای،گسترش شبکه و سلامت خانواده به ارائه شاخص‌های بهداشتی سه ماهه چهارم 91 و مقایسه آن با سه ماهه سوم و برنامه عملیاتی پرداختند.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول