اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

نظر مساعد وزارت نیرو برای احداث نیروگاه 1500 مگاواتی محمودآباد

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با ابراز خرسندی از نظر مساعد وزارت نیرو در استقرار نیروگاه برق 1500 مگاواتی در محمودآباد از مشکلات پیش رو در این پروژه ابراز گله‌مندی کرد.

نظر مساعد وزارت نیرو برای احداث نیروگاه 1500 مگاواتی محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، ولی‌الله فرزانه پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد رهنمود هر ساله مقام معظم رهبری در پیام نوروزی را نقشه راه کشور دانست.

وی گفت: معظم‌له امسال را به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کردند که نشان از درایت ایشان در رهبری جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه در جهاد نظامی حماسه‌هایی همچون شکست حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر زبان‌زد است، تصریح کرد: جهاد سیاسی و اقتصادی امروز جامعه در واقع مبارزه توفنده با استکبار است که باید مد نظر مسئولان و آحاد جامعه باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران کشور را آماده خلق حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی در طی این 34 سال نشان داد که ظرفیت خلق حماسه را دارد.

فرزانه مردم را پایه‌های نظام دانست و خاطرنشان کرد: این مردم هستند که انقلاب را همچون فرزند خود حمایت و حفاظت می‌کنند که حضور آنها در راهپیمایی باشکوه و تاریخی 22 بهمن سال گذشته گواه این ادعا است.

وی با اشاره به شکست‌های پیاپی دشمنان نظام در ایجاد توطئه‌های مختلف تصریح کرد: بنا به فرمایش امام سجاد(ع)، دشمنان ما از احمق‌ترین افراد هستند و این توطئه‌ها باعث افزایش وحدت بین مردم شده است و در آخرین رهنمود رهبری عزیز دیدیم که ایشان نسبت به تقدیر و تشکر از مردم برای حضور در تمامی صحنه‌های حساس انقلاب تاکید داشتند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران رهبری دینی را یکی دیگر از عوامل مهم خلق حماسه دانست و افزود: پیوند مراجع دینی و مردم سابقه‌ای تاریخی دارد و اگر نگاهی به تاریخ انقلاب داشته باشیم این مهم را به خوبی مشاهده می‌کنیم و امروز نیز این زمینه و بستر در کشور فراهم است.

فرزانه اذعان داشت: البته رفتار و عملکرد دشمن نیز کمک می‌کند چرا که با رویکرد خود نشان می‌دهند که قدم‌هایشان برای منافع خودشان است.

وی خون پاک شهدا را یکی دیگر از عوامل نزدیکی دل‌های مردم و مسئولان دانست و گفت: با عنایت خاص خدا کشور ما به ویژه در مواقع حساس یک دل و همصدا می‌شوند که البته بنا به رهنمود امام راحل نباید مغرور شد چون همه این پیروزی‌ها از عنایات خداوند است.

این مسئول با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات سال 88 یادآور شد: اگر تدبیر کنیم باز هم انتخابات گذشته ریاست جمهوری تکرار می‌شود و حضور پرشور مردم دل رهبری را شاد می‌کند که در این صورت رضایت خداوند را به دست می‌آوریم.

فرزانه سیاست امروز دولت در بخش اقتصادی را در واقع رهنمود رهبری دانست که تاکید داشتند نباید اقتصاد ما به نفت وابسته باشد.

وی در ادامه توضیحات درباره اقتصاد کشور و مشکلات تورمی ابراز داشت: دلایل مختلفی در بحث تورم جامعه وجود دارد که مهم‌ترین آن تورم انتظاری است که مردم در بگو مگوهای سیاسی خود در پایان هر سال انتظار دارند در نیمه دوم فروردین نرخ‌ها افزایش یابد و این مسئله مهمی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران میزان تاثیرگذاری تورم انتظاری بر اساس کتاب‌های معتبر اقتصاد را حدود 44 درصد عنوان کرد و گفت: باید ساختار اقتصادی کشور را اصلاح کنیم و بر اساس قانون پنجم توسعه باید ظرف پنج سال با برنامه‌ریزی مناسب اقتصاد ما به نفت وابسته نباشد که در واقع فشار دشمن در تحریم نفتی باعث پیاده شدن رهنمود رهبری شده است.

فرزانه با اشاره به اینکه فضای کشور برای خلق حماسه اقتصادی فراهم است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پیش‌روی امروز اظهارنظر برخی‌ها در جامعه است که مشکلاتی را در این بخش ایجاد می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به انتخابات حساس پیش رو بیان داشت: باید رئیس‌جمهور آینده تلاش کند تا ساختار اقتصادی و اداری کشور را اصلاح کند.

فرزانه تورم همراه با بیکاری در جامعه را یکی از دغدغه‌های اصلی هر کشوری دانست و گفت: در این بین ایران یک ویژگی دارد که آن هم اینکه بعد از سال 60 یک جمعیتی به کشور افزوده شد که حاصل آن در دهه 80 و 90 به ثمر نشست و هرچه دولتمردان تلاش کردند تا برای آنها اشتغال ایجاد کند همانند سیلی این جمعیت سرازیر شدند.

وی با انتقاد از بهانه‌جویی‌های برخی از کارگزارانی که در گذشته مسئولیت داشتند، خاطرنشان کرد: چرا برخی‌ها فراموش کار شده‌اند در حالی که خود در گذشته مسئولیت داشتند و به صرف پرداخت وام 3 میلیون تومانی ادعای ایجاد شغل داشتند.

فرزانه فرمایشات رهبری در دفاع از دولت را گوشزد کردن به همین افراد دانست که خود در گذشته مسئولیت داشته‌اند و سوال اینجاست که در دوره آنها بیکاری و تورم وجود نداشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در ادامه به مشکلات موجود در شهرستان اشاره کرد و گفت: در محمودآباد برخی‌ها منافع شخصی خود را به منافع عام ترجیح دادند و امروز شاهد بروز این مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات باید در چارچوب مصوبات هیئت وزیران باشد در پاسخ به درخواست یکی از مسئولان مبنی بر اینکه شهرداری در قبال تصرف استراحتگاه کارگران باید زمین معوضی را برای این کار به وزارت کار بدهد، عنوان داشت: مصوبات باید با در نظر گرفتن مصوبات هیئت وزیران باشد و نباید سرخود مصوبه‌ای را انجام دهیم و برای یادآوری باید اعلام کنم که همان سالی که این زمین به شهرداری برای ایجاد پارک ساحلی داده شد بر اساس مصوبه هیئت وزیران زمینی به مساحت 4 هکتار در بابلسر به وزارت کار داده شد.

فرزانه اخراج کارگران شرکت پوشینه را نگران‌کننده دانست و افزود: باید با بررسی بیشتر و برگزاری جلسات مختلف موانع کار در این شرکت مرتفع شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران درباره استقرار سازمان اوپک در مجتمع نفت محمودآباد تصریح کرد: مردم منطقه‌ای که مجتمع بزرگ وزارت نفت در آن بنا شده است منافع خود را به منافع عمومی ترجیح دادند و با وجود اینکه زمین وزارت نفت را تصرف کرده بودند، برای احداث فرودگاه حتی حاضر به فروش زمین‌های خود به وزارت نفت نشدند که اگر این کار صورت می‌گرفت، شاهد تحول عظیمی در محمودآباد و منطقه بودیم.

وی با ابراز خرسندی از نظر مساعد وزارت نیرو در استقرار نیروگاه برق 1500 مگاواتی در محمودآباد از مشکلات پیش رو در این پروژه ابراز گله‌مندی کرد و گفت: در حالی که وزرات نیرو تاکنون برای احداث نیروگاه زمین خریداری نکرده است در شهرستان محمودآباد حاضر به خرید زمین شده است اما بر سر قیمت زمین بین کارشناس وزارت نیرو و مردم منطقه اختلاف وجود دارد و باید مسئولان در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

فرزانه متذکر شد: اگر مسئولان، توافق مردم بر سر قیمت مورد نظر زمین‌ها را نگیرند، چه بسا این پروژه به شهری دیگر انتقال یابد و آن وقت اختیار از دست ما خارج است و از ایجاد تعداد قابل توجهی شغل جلوگیری شده است.

وی بنا شدن ساختمان هفت طبقه را مانع از ایجاد فرودگاه در بیشه‌کلا دانست و افزود: این ساختمان غیرقانونی بنا شده است و استفاده از وام مسکن مهر در این ساخت و ساز جای تامل دارد که البته شخصی که برای منافع شخصی خود دست به این کار زده است را می‌شناسم.

فرزانه اضافه کرد: این موضوع در سال 90 به فرماندار محمودآباد اعلام شد اما جلوی این کار خلاف قانون گرفته نشد و امروز ما برای ایجاد فرودگاه این مشکل را پیش رو داریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در پایان پروژه کنارگذرهای غربی و شرقی محمودآباد را سبب تغییر در مبلمان شهری دانست و افزود: باید نگاهی ویژه به این دو پروژه داشته باشیم و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیریم.

انتهای پیام/86013/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول