اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

برداشت معادن نباید بهانه‌ای برای تخریب منابع طبیعی باشد

استاندار اردبیل گفت: بهره‌برداری از معادن نباید مستمسکی برای از بین بردن منابع طبیعی و اراضی کشاورزی باشد.

برداشت معادن نباید بهانه‌ای برای تخریب منابع طبیعی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در اولین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان اردبیل اظهار داشت: توسعه این حوزه باید با کمترین خسارت به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی همراه باشد و اگر استخراج معادنی به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی خسارت وارد کرد، باید جلوی آن گرفته شده و مجوز آن لغو شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز بر این امر تأکید دارد و ما نیز باید در این زمینه دقت کنیم که هنگام اکتشاف، شرایط استانی و منطقه‌ای را در نظر گرفته، سپس تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کارگروه توسعه بخش معدن استان یادآور شد: تصمیم‌گیری در مورد اکتشاف معادن باید روی ترازو قرار گیرد و در صورت توجیه منطقی نسبت به اکتشاف اقدام شود.

نیکزاد گفت: در مواردی مشاهده می‌شود که بهره‌برداری از معادن صرفه اقتصادی ندارد یا معدنی وجود دارد که براساس بهره‌برداری از آن ضرری متوجه منابع طبیعی و در نتیجه استان می‌شود که باید در بهره‌برداری از آن تجدید‌نظر کنیم.

این مسئول عنوان کرد: براساس نظر رئیس جمهور بحث بهره‌برداری از معادن باید در کشور فعال‌تر شود، اما توجه به این حوزه به معنای از بین بردن منابع طبیعی و اراضی کشاورزی نیست.

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید مسئولان مبنی بر توجه ویژه به معادن کشور افزود: در این راستا باید معادن استان فعال شوند و بیشترین بهره‌برداری در کنار حفاظت از منابع طبیعی صورت گیرد.

نیکزاد با اشاره به اینکه در استان اردبیل معادن زیادی وجود دارد، ابراز داشت: دستگاه‌های دخیل باید گره‌های سر راه بهره‌برداری از معادن را برطرف کرده و توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط منابع معدنی وجود دارد که به راحتی قابل بهره‌برداری است؛ در حالی که بلااستفاده مانده و در مواردی اکتشافات به تخریب منابع طبیعی و سرمایه ملی منجر می‌شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر حفظ مناظر طبیعی، درختکاری اراضی ملی و کشاورزی در اکتشافات، ضرورت ارتقای این حوزه‌ها را یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان اذعان داشت: کارگروه توسعه بخش معدن با برگزاری جلسات به صورت هر دو هفته یکبار آماده است تا طرح‌های مربوط به اکتشافات معادن را بررسی و در صورت نبود موانع قانونی نسبت به صدور مجوز اکتشاف به بخش خصوصی اقدام کند.

انتهای پیام/62007/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول