اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور الگوبرداری

‌سرمایه‌گذاران از مزارع پرورش طیور ‌کوهبنان‌ بازدید کردند

به منظور الگوبرداری جمعی از سرمایه‌گذاران شهرستان‌های‌ کرمان‌، بم و شهربابک از مزارع پرورش کبک‌، بلدرچین و شتر‌مرغ‌ کوهبنان بازدید کردند.

‌سرمایه‌گذاران از مزارع پرورش طیور ‌کوهبنان‌ بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، جمعی از سرمایه‌گذاران شهرستان‌های‌ کرمان‌، بم و شهربابک از مزارع پرورش کبک‌، بلدرچین و شتر‌مرغ این شهرستان بازدید کردند و خواستار راه‌اندازی این مزارع در شهرستان‌های خود شدند‌.

‌منصور متقی فرماندار کوهبنان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: داشتن آب و هوای مناسب‌، کوهستانی بودن منطقه‌، داشتن جوانان جویای کار فعال و خستگی‌ناپذیر موجب شده که در حال حاضر بیش از 17 مزرعه کبک‌، سه مزرعه بلدرچین و سه مزرعه شتر‌مرغ در شهرستان‌ فعالیت کنند.

وی ابراز داشت: در گذشته کوهبنان وارد کننده گوشت‌ مورد نیاز خود بود، اما در حال حاضر به لطف خداوند و حمایت سیستم بانکی کوهبنان به قطب تولید کبک در جنوب شرق کشور تبدیل شده و با استان یزد در این زمینه رقابت می‌کند.

متقی افزود: طی چند سال گذشته چند‌ مرغداری جدید در شهرستان کوهبنان راه‌اندازی شده و در حال حاضر به دنبال گسترش مراکز تولید مرغ گوشتی و شتر‌مرغ هستیم‌.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بسیاری از جوانان جویای کار کوهبنان به استان‌های یزد‌، کرج‌، قزوین و کرمان مهاجرت کردند، اما در حال حاضر بسیاری از جوانان کوهبنانی با فراهم شدن زمینه کاری در حال بازگشت به شهرستان و راه‌اندازی مراکز پرورش کبک و بلدرچین هستند.

متقی عنوان کرد: تعداد زیادی از جوانان شهرستان در اعماق 570 متری زمین در معادن زغال‌سنگ مشغول به کار هستند و سخت‌ترین کار دنیا را انجام می‌دهند‌.

همچنین فرماندار کوهبنان‌ در حاشیه بازدید از کارگاه تولید رشته آشی و پلویی شهرستان بیان داشت: با همت یکی از بانوان فرهنگی شهرستان این کارگاه راه‌اندازی شده و رشته تولیدی کوهبنان به استان‌های دیگر و کشورهای افغانستان و پاکستان صادر می‌شود‌.

متقی افزود: امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان و بانک‌های عامل در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی بیشتر مراکز پرورش کبک، بلدرچین، مرغ گوشتی شتر‌مرغ و ... در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول