اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین‌:

‌‌نیروی انسانی ‌حق‌التدریس و آموزشیار نهضت در قزوین نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:‌ در استان قزوین هیچ‌گونه نیروی انسانی در قالب حق‌التدریس و آموزشیار نهضت فعالیت نمی‌کند.

‌‌نیروی انسانی ‌حق‌التدریس و آموزشیار نهضت در قزوین نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در جلسه شورای اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته محتوای کتاب‌های پایه دوم و ششم تغییر یافت، اظهار داشت: امسال محتوای کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و پایه نخست متوسطه در سال تحصیلی 92 -93 تغییر می‌یابد.

حبیبی با بیان اینکه هر سال کتب درسی دو پایه تحصیلی تغییر می‌کند، اذعان داشت: با انجام این عمل تمام کتب‌های 12 پایه تحصیلی آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین به مرور زمان تغییر می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه دوره‌های ابتدایی و متوسطه شش ساله به دو دوره سه ساله تبدیل می‌شوند، ابراز داشت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های فضای آموزشی آموزش و پرورش استان قزوین به تدریج به تحقق این هدف حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: مدارس ابتدایی که در کنار یکدیگر قرار دارند به دو پایه تحصیلی ابتدایی تقسیم می‌شوند تا در یک مدرسه دانش‌آموزان از پایه نخست تا سوم و دیگری از چهارم تا ششم تحصیل کنند.

این مسئول اذعان داشت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین موظف است مدارس جدیدی که می‌سازد، باید طبق سند تحول بنیادین احداث کند تا فضای آموزشی متناسب با این سند به نحو مطلوبی در آموزش و پرورش اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است،‌ یادآور شد: امیدواریم با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم اهداف این شعار را در سال جاری محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه سند بنیادین برنامه ملی آموزش و پرورش در سال گذشته تدوین و به اداره‌های این نهاد در سراسر کشور ابلاغ شده است، ابراز داشت: این سند بیانگر نقشه جامع فرآیند یادگیری و یاددهی در محتوای آموزشی آموزش و پرورش است که مسئولان مربوطه باید برای هر تغییری در این محتوا طبق این سند عمل کرده تا یکپارچگی مناسبی در نظام آموزشی کشور ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته دولت با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود، اذعان داشت: آموزش و پرورش با توجه به این مشکلات توانست نیروهای انسانی این نهاد را با تبدیل وضع ساماندهی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته نیروهای آموزش و پرورش استان قزوین که در قالب حق‌التدریس و آموزشیار نهضت در حال فعالیت بودند با تبدیل وضع به صورت استخدام پیمانی جذب این نهاد شدند.

وی اظهار داشت: اکنون در استان قزوین هیچ‌گونه نیروی انسانی در قالب حق‌التدریس و آموزشیار نهضت فعالیت نمی‌کند و همه آن‌ها به نیروی انسانی پایدار در آموزش و پرورش تبدیل شده‌اند که تحقق این امر از جمله موفقیت‌های این نهاد بوده است.

حبیبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به سمت پایداری نیروی انسانی حرکت می‌کند، ابراز داشت: از بهمن سال گذشته فعالیت دانشگاه رسمی فرهنگیان استان قزوین آغاز شده و تاکنون 25 هزار دانشجو در این دانشگاه به عنوان دانشجوی معلم جذب شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بیش از 700 هزار نفر دانشجو متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بودند که بعد از گزینش و مصاحبه 25 هزار نفر از آنان جذب این دانشگاه شدند و اکنون در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین جذب شدند در حقیقت جزو حقوق‌بگیران آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/77009/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول