اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهسازی اداره‌ کل راه قزوین خبر داد

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه قزوین ـ الموت ـ تنکابن

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همزمان با کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه قزوین ـ الموت ـ تنکابن در تنکابن، عملیات اجرایی آن نیز در استان قزوین آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه قزوین ـ الموت ـ تنکابن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان اظهار داشت: فاز دوم پروژه قزوین ـ الموت ـ تنکابن از روستای شهرک تا حدفاصل روستای جورهلوان و جیر سربالان به طول 52 کیلومتر احداث می‌شود و ادامه آن تا کمربندی تنکابن به صورت بهسازی راه موجود ادامه می‌یابد.

وی افزود: فاصله قزوین تا تنکابن از طریق پروژه مذکور به طول 148 کیلومتر است که 93 کیلومتر آن در استان قزوین و 55 کیلومتر در استان مازندران واقع شده و این در حالی است که مسافت فعلی قزوین تا تنکابن 330 کیلومتر است که با احداث پروژه راه اصلی قزوین ـ الموت ـ تنکابن طول مسیر 182 کیلومتر کاهش می‌یابد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: پیشنهاد احداث پروژه راه اصلی قزوین ـ الموت ـ تنکابن در سفر مقام معظم رهبری در سال 82 مطرح و مورد تصویب معظم‌له قرار گرفت و با اعلام موافقت‌نامه طرح در سال 85، عملیات اجرایی فاز نخست پروژه از قزوین تا روستای شهرک الموت به طول 62 کیلومتر آغاز شد و هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قزوینیان ادامه داد: محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از طرف وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری این طرح اختیارات کامل در اجرای این پروژه را دارد.

وی تسهیل در بهره‌برداری از معادن منطقه، رونق گردشگری در منطقه تاریخی و طبیعی الموت، تسهیل در دسترسی مردم مناطق صعب‌العبور استان‌های قزوین و مازندران به مراکز استان، کاهش ترافیک مسیر کناره دریای خزر، کاهش ترافیک مسیر کرج به چالوس و قزوین به رشت، رونق کشاورزی و آبزی‌پروری در مناطق الموت و شهرستان تنکابن با توجه به منابع آبی را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول