اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا خبر داد

آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تالاسمی نکا

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا از آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تالاسمی نکا از هفته آینده خبر داد و گفت: این درمانگاه با کمک یک خیر مشهدی در نکا ساخته می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تالاسمی نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، اسماعیل محمودیان صبح امروز در دیدار پرسنل شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های نکا با امام جمعه نکا اظهار داشت: وجود درمانگاه تخصصی بیماران تالاسمی و دیالیز از جمله نیازهای ضروری شهرستان بوده که کمبود آن به وضوح مشخص بود.

وی افزود: با ساخت و تجهیز این درمانگاه بیماران خاص تالاسمی و دیالیز شهرستان از رفت و آمد و مشکلات درمان در این بخش فارغ می‌شوند.

محمودیان در ادامه با گرامیداشت هفته سلامت و شعار «فشار خون را جدی بگیریم» گفت: بر اساس آمار اعلام شده 20 درصد مردم ایران دارای فشار خون بالا هستند که این مسئله با توجه به عدم علامت ظاهری نشانه‌های فشار خون در فرد خطرناک است.

وی ادامه داد: عواملی همچون جنس، سن، نژاد، رژیم غذایی، عدم تحرک، استرس و دخانیات در این بیماری تاثیر دارند که باید مراقب باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه بی‌علامتی در فشار خون موجب بروز مشکلات و زنگ خطری برای بیماران فشار خونی است، ادامه داد: ورزش، تحرک بدنی، کاهش استرس، پیاده‌روی، مصرف سبزیجات و میوه‌جات از جمله عواملی هستند که می‌توانند در کنترل فشار خون نقش‌آفرین باشند.

محمودیان در ادامه یادآور شد: وظیفه ما در این راستا ارائه برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه است که در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: تحرک در برنامه روزانه زندگی و کاری باید در اولویت برنامه‌های آحاد مردم قرار گیرد تا با فرهنگ‌سازی و همکاری بین بخشی در کاهش و کنترل فشار خون در جامعه موفق عمل کنیم.

محمودیان افزود: ایجاد عدالت در سلامت از برنامه‌های اولویت‌دار ما در حوزه سلامت مردم جامعه است که این مهم با همکاری مردم می‌تواند تاثیرات مناسبی در بهداشت و درمان و افزایش سلامتی داشته باشد.

انتهای پیام/86002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول