اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

آغاز عملیات اجرایی راه قزوین به تنکابن / احتمال حضور رئیس جمهور در افتتاح چهارمین راه ارتباطی شمال

استاندار مازندران از آغاز عملیات اجرایی پروژه راه ارتباطی قزوین به تنکابن با حضور احتمالی رئیس جمهور خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی راه قزوین به تنکابن / احتمال حضور رئیس جمهور در افتتاح چهارمین راه ارتباطی شمال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مازندران اظهار داشت: راه ارتباطی قزوین به تنکابن در کنار دیگر راه‌های مواصلاتی مازندران چهارمین راه ارتباطی منطقه شمال به حوزه البرز محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای اجرای این پروژه 450 میلیارد تومان سهام به نام فولاد خوزستان به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده است از احتمال حضور رئیس جمهور در این مراسم خبر داد.

استاندار مازندران به بحث دیگری از سخنانش از ارتقای انتقال خون مازندران به اداره کل خبر داد و افزود: براساس این ارتقای اداری صد نفر نیروی انسانی جذب اداره کل انتقال خون مازندران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار اداری در مازندران از پنج فروردین ماه آغاز شده است تلاش همگانی برای تحقق شعار سال حماسه سیاسی و اقتصادی را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در مازندران به مسئله انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری انتخابات قانونمند و خداپسندانه مورد اقبال و انتظار خواهد بود که مسئولان استان برای تحقق منویات رهبری در بخش انتخابات و حماسه اقتصادی بسیج می‌شوند.

طاهایی با تأکید بر اینکه مجلس، قوه قضاییه و دولت برای ارائه خدمات خالصانه به مردم بسیج می‌شوند از راه‌اندازی دفتر مجمع نمایندگان مازندران به عنوان یک ظرفیت کاری و اداری در مرکز استان یاد کرد.

استاندار مازندران به تأخیر سفر رئیس جمهور برای افتتاح آزادراه تهران ـ شمال اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار کاری رئیس جمهور در تهران، افتتاح آزادراه تهران ـ شمال را به تأخیر انداخت.

وی از راه‌اندازی این آزادراه به عنوان دغدغه جدی مسئولان یاد کرد و با اشاره به اینکه  قطعه چهارم این آزادراه زیر عبور ترافیک قرار گرفته است بیان داشت: قطعه دوم و سوم این آزادراه 3500 میلیارد تومان پول می‌خواهد. جنس این پروژه طوری است که اعتبارات زیادی را طلب می‌کند.

طاهایی هزینه ساخت قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال را 230 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 30 میلیارد تومان این مبلغ در قطعه چهارم به پرداخت خسارت اختصاص یافت.

استاندار مازندران تلاش تولیدگران و صادرات‌گران مازندران را در سال تولید ملی ارزنده برشمرد و گفت: صادرات کالاها از استان مازندران در سال 1391 با رشد 67 درصدی به 404 میلیون دلار رسیده است. هر موقع رانت ارزی کاهش پیدا می‌کند موفقیت‌های صادراتی نیز بیشتر به ثبت می‌رسد.

طاهایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ولایت‌مداری در تریبون کار سختی نیست یادآور شد: باید در عمل ولایت‌مدار بود و این امر را ثابت کرد.

وی به بخشی از موفقیت‌های عمرانی کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ساخت هزار جایگاه CNG در کشور کار بزرگی بوده است که توسط دولت احمدی‌نژاد در حال تحقق است.

استاندار مازندارن به تغییرات ساختاری برخی از دانشگاه‌های مازندران اشاره کرد و افزود: در کنار دانشگاه‌های مستقل استان مازندران در آینده نزدیک دانشگاه فناوری‌های نوین مازندران با امکانات ویژه در شهرستان آمل راه‌اندازی می‌شود.

طاهایی برگزاری انتخابات باشکوه، پیگیری مسکن مهر، عملیاتی شدن پروژه‌های مهر ماندگار و تجهیز فرودگاه‌های استان را از اولویت‌های عمرانی سال 92 در مازندران برشمرد.

وی به مطالبات کارگران نساجی مازندران اشاره کرد و گفت:: سومین مرحله حقوق این کارگران در اسفندماه پرداخت شده است.

استاندار مازندران ملت را برگزیده انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برشمرد و خطاب به مدیران افزود: مدیران دولتی مدعو هیچ مراسم انتخاباتی نباشند.

انتهای پیام/2296/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول