اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان:

رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان نیازمند حمایت است

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان گفت: عدم حمایت از رشته اتومبیلرانی و موتورسواری باعث افول این رشته در استان می‌شود.

رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان نیازمند حمایت است

محمدامین روحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان با اشاره به مشکلات رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان اظهار داشت: تهیه موتورسیکلت برای ورزشکاران با حداقل مبلغ، 30 میلیون تومان هزینه در بر دارد که همین امر برای فعالان این رشته مشکل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات در این بخش مانند اعمال جریمه سنگین برای دارندگان این وسیله به دلیل قاچاق محسوب شدن آن گفت: این موتورها هیچ مدرکی اعم از سند، پلاک و برگ سبز ندارند به همین دلیل آن‌ها به عنوان قاچاق ضبط شده و جریمه‌های سنگینی برای آن‌ها بریده می‌شود که اگر ورزشکار نتواند جریمه را پرداخت کند باید به زندان برود.

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان با اشاره به هزینه‌های سنگین این رشته بیان کرد: یک پوتین موتورسواری یک میلیون تومان و یک کلاه ایمنی 500 هزار تومان هزینه دارد؛ یک ورزشکار باید نزدیک 40 میلیون تومان هزینه کند تا بتواند وارد رشته موتورسواری شود و این کار جذب ورزشکار را برای ما سخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان در اداره مبارزه با کالای قاچاق می‌خواهیم با ما همکاری داشته باشند ما هم حاضریم تا اطلاعات تمام ورزشکاران خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا سازمان یافته شوند.

روحی با بیان اینکه ما تمام کسانی را که مدعی موتورسواری هستند را جذب می‌کنیم گفت: ما این موتورسواران را به خارج از شهر می‌بریم و انتظار داریم دستگاه‌‌های دیگر به ما کمک کنند نه این که سنگ راه ما باشند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان درباره مشکلات پیست اظهار کرد: نبود پیست استاندارد در دو رشته موتورسواری و اتومبیلرانی از مشکلات اصلی این رشته در همدان است.

وی خاطرنشان کرد: پیست موتور کراس ورزشگاه 15 هزار نفری مفتح استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات کشوری را ندارد و نیازمند برخورداری از روکش مناسب، جایگاه فیلم‌برداری، فنس‌کشی و جایگاه تماشاگران است.

روحی با بیان اینکه رشته اتومبیلرانی و موتورسواری نیاز به توجه بیشتر دارد گفت: در تمام دنیا این رشته بعد از فوتبال پرتماشاگرترین رشته ورزشی است.

وی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس برای جذب توریسم اقدام به ساخت پیست‌ فرمول یک کرده‌اند که متأسفانه این پیست در ایران وجود ندارد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان تأکید کرد: اگر یک پیست استاندارد در همدان تأسیس شود همدان می‌تواند به قطب ورزشی غرب کشور تبدیل شود و این باعث جذب گردشگر و توریست در استان خواهد شد.

وی درباره جایگاه هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری در فدراسیون به خبرنگار ورزشی فارس گفت: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در ارزشیابی فدراسیون در مکان چهارم قرار دارد و مرکزیت غرب کشور در دست استان همدان است.

روحی هشدار داد: اگر بی‌توجی‌ها به این رشته ادامه داشته باشد و زیرساخت‌های آن فراهم نشود قطعاً شاهد سقوط هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در ارزشیابی فدراسیون در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/89018/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول