اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان همدان:

سال 92 ورزش قهرمانی همدان به قله‌های موفقیت می‌رسد

مدیر کل ورزش و جوانان همدان گفت: در سال 92 با برنامه‌ریزی‌های مدون به دنبال کسب عناوین قهرمانی در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی هستیم تا بتوانیم جایگاه واقعی ورزش همدان را در کشور و آسیا و جهان به دست آوریم.

سال 92 ورزش قهرمانی همدان به قله‌های موفقیت می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نشست تخصصی ماهانه مدیران ورزش استان با رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی سراسر استان شامگاه پنج‌شنبه در سالن اجتماعات مهمانسرای ورزش همدان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا قاسمی‌فرزاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، امیر خجسته و ابراهیم کارخانه‌ای نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، سید عبدی افتخاری مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان استان و جمع کثیری از رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان برگزار شد که در پایان از 10 هیئت برتر که در سال 91 عملکرد مطلوب داشتند تقدیر و تجلیل شد.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان در ادامه این نشست بیان کرد: در سال گذشته از نظر تعداد برگزاری مسابقات استان همدان به رکورد بسیار خوبی رسیده و انجام بیش از 800 رویداد و رقابت ورزشی در رشته‌های مختلف باعث شده تا در بعد ورزش قهرمانی همدان رشد قابل توجهی داشته باشد.

سیدعبدی افتخاری با بیان اینکه حضور سه قهرمان از استان در المپیک 2012 لندن مهمترین اتفاقات سال 91 ورزش محسوب می‌شود اضافه کرد: کسب مدال نقره کشتی آزاد المپیک توسط صادق گودرزی و حضور مقتدرانه مه‌لقا جامه‌بزرگ و آرزو حکیمی در رشته‌های تیراندازی  و قایقرانی در بازی‌های المپیک برای اهالی ورزش استان افتخاری بزرگ بود که این رویداد موجب تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان استان به ورزش خواهد بود.

وی ادامه داد: موفقیت ورزش در سال 91 در بعد ورزش قهرمانی بسیار چشم‌گیر بود به طوری که از 384 ورزشکار که با تیم‌های ملی کشورمان از استان اعزام شده بودند بیش از 100 نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات کشوری و آسیایی و جهانی شدند.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان افزود: کسب 388 مدال رنگارنگ و 96 عنوان اول تا سومی تیمی حاصل‌ کار ورزشکاران استان در رده‌های انفرادی و تیمی بوده که در سال 91 به دست آمد.

وی با بیان اینکه کسب 12 عنوان آسیایی در سال 91 به دست آمده است، ادامه داد: همچنین 25 ملی‌پوش جهانی و 60 ملی‌پوش آسیایی در همین سال داشتیم و باید در سال جاری طوری برنامه‌ریزی شود تا ورزش قهرمانی همدان به قله موفقیت برسد.

افتخاری در ادامه با اشاره به اینکه در سال 92 رؤسای هیئت‌های ورزشی تعامل نزدیکی با فدراسیون‌ها داشته باشند خاطرنشان کرد: رئیس و نواب رئیس با ایجاد روابط نزدیک‌تر با رؤسای فدراسیون و تقاضای میزبانی مسابقات سطوح مختلف می‌توانند بودجه مناسبی را برای هیئت‌ها جذب کنند تا بتوانند امسال با حضور پررنگ و قدرتمندتری در رقابت‌های منطقه‌ای و کشوری حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه جاری به دلیل برگزاری انتخابات مدارس زودتر از موعد تعطیل خواهند شد گفت: هیئت‌ها با تصویب تقویم ورزشی امسال برنامه‌ریزی ایجاد و برگزاری مدارس ورزشی رشته‌های مختلف را در دستور کار داشته باشند تا تابستان 92 از نظر کمی نونهالان، نوجوانان و جوانان بیشتری را به ورزش جذب کنیم.

معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان همدان در این مراسم در سخنان کوتاه ضمن ارائه گزارشی از نحوه ارزیابی هیئت‌های برتر سال اظهار کرد: در بررسی عملکرد هیئت‌های ورزشی بیش از 24 فاکتور لحاظ می‌شود که اعزام به مسابقات کشوری و همچنین تعداد نفرات دعوت شده به تیم‌های ملی و گرفتن میزبانی مسابقات منطقه‌ای و کشوری از مهمترین فاکتور برای ارزیابی سالانه هیئت‌ها محسوب می‌شود.

رسول منعم افزود: با رشد فعالیت‌های چشمگیری که در هیئت‌ها در سال 91 شاهد بودیم و بیش از 15 هیئت‌های ورزشی در بین پنج هیئت برتر کشوری قرار گرفتند که این یک رشد بزرگ در ورزش همگانی و قهرمانی در استان همدان محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه روسای هئیت‌های ورزشی از پیشکسوتان و خاک‌‌خورده‌های ورزش استان محسوب می‌شوند افزود: موسپیدان ورزش همدان به عنوان کوهی از تجربه محسوب می‌شوند و برای رشد و اعتلای ورزش باید از نظرات و پیشنهادات سازنده این قشر از خانواده بزرگ ورزش بیش از پیش استفاده کرد.

امیر خجسته اذعان کرد: با گزارشاتی که توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان ارائه شده در سال 91 با وجود مشکلات مالی شدیدی که در سطح کلان کشور و ورزش همدان شاهد بودیم ورزشکاران استان دست به کار بزرگی زدند و دست‌یابی به این تعداد مدال رنگارنگ و عناوین مختلف قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان در مرکز مسائل و مشکلات ورزش استان را به صورت مستقیم از مسئولان ذیربط پیگیری خواهند کرد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مجمع نمایندگان استان پیگیری در بحث جذب بودجه برای ساخت و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی سراسر استان بوده است.

ابراهیم کارخانه‌ای دیگر نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه با ارائه راهکارهای مختلفی در بحث مدیریتی ورزشی عنوان کرد: با به کارگیری راهکارهای علمی در مدیریت ورزش می‌توان به موفقیت‌های بیشتری در این بحث دست یافت.

وی گفت: مدیران خبره و نخبگان ورزشی که در استان داریم باید به کار گرفته شوند تا در سال 92 از ورزش همدان خبرهای خوبی به گوش برسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان آخرین سخنران نشست تخصصی ماهانه مدیران ورزش استان، ضمن تشکر از مدیریت ورزش استان به خاطر دستیابی به موفقیت‌های ورزشی در سال 91 خاطرنشان کرد: کسب مدال‌های رنگارنگ و عناوین مختلف ورزشی توسط ورزشکاران و دلاوران همدانی در میادین کشوری، آسیایی و جهانی موجب مباهات مردم استان به این افتخارآفرینان شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اهالی جامعه ورزش به خصوص رؤسا، نواب رئیس و مربیان رشته‌های ورزشی به عنوان افسران جنگ نرم محسوب می‌شوند و برای رشد و تربیت جوانان این استان تلاش وافری داشته و دارند.

وی تأکید کرد: تشکیل شوراهای ورزش در سطح استان و شهرستان‌های تابعه موجب بررسی و بهتر بازگو شدن مسایل و مشکلات ورزش خواهد شد که با استفاده از نظرات و پیشنهادات سازنده می‌توانیم در رشد ورزش در ورزش استان گام‌های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول