اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرپرست فدراسیون کوهنوردی در همدان صورت گرفت

رایزنی برای میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا

با اعلام رسمی میزبانی همدان برای مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا، سرپرست فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور برای رایزنی با استاندار و مسئولان ورزش استان به همدان سفر کرد.

رایزنی برای میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به میزبانی موفق و مطلوب سال گذشته مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی بزرگسالان آسیا در دو بخش آقایان و بانوان به همدان واگذار شده است.

در ماه‌های پایانی سال گذشته، جلسه‌های متعددی محمود شعاعی سرپرست فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با عبدی افتخاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام داده و اعلام آمادگی برای میزبانی مسابقات آسیایی و حتی جهانی مطرح شد که منجر به موافقت فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی IFSC، مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی بزرگسالان آسیا به همدان شد.

بر اساس اعلام اولیه، این رقابت‌ها در روزهای 22 تا 24 ماه می 2013 میلادی مطابق با اول تا سوم خرداد 92 در سه رشته سختی، سرعت و بلدرینگ و مجموع سه رشته در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

پیش از ظهر چهارشنبه محمود شعاعی سرپرست فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور به منظور بررسی وضعیت سخت‌افزاری استان و امکانات موجود و همچنین دیدار با علی‌محمد آزاد استاندار، سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان، مهدی کرمی رئیس هیئت کوهنوردی استان به همدان سفر کرده است.

تیرماه سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان با حضور 167 سنگ‌نورد از 10 کشور آسیایی هند، کره جنوبی، چین، ژاپن، هنگ‌کنگ، چین تایپه، قزاقستان تایلند، سنگاپور و ایران یازدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانان آسیا در رده نوجوانان و جوانان به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار شد که با قهرمانی ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید.

در این رقابت‌ها دو سنگ‌نورد از استان همدان در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور داشتند که احمدرضا سلگی سنگ‌نورد نهاوندی به مقام دوم و کسب مدال نقره رسید و برای استان افتخارآفرین شدند.

همچنین سال گذشته همزمان با یازدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانان آسیا در رده نوجوانان و جوانان بزرگ‌ترین سالن صخره‌نوردی خاورمیانه با حضور مسئولان ارشد کنفدراسیون آسیا و فدراسیون کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این سالن یک‌هزار و 200 متری دارای دیواره، کفپوش، سکوی تماشاگران، اتاق قرنطینه، ایزوله، سیستم سرعت‌سنج، ساختمان اداری، خوابگاه و رستوران است که به نام زنده‌نام میرزاجانی نام گرفت و با این زیرساختی که در استان همدان در این رشته مهیج وجود دارد با موافقت فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی IFSC مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی بزرگسالان آسیا  به استان همدان واگذار شده است.

انتهای پیام/89020/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول