اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

موسسات فرهنگی در خلق حماسه سیاسی نقش‌آفرینی کنند

امام جمعه لاهیجان گفت: موسسات فرهنگی از جمله وزارت ارشاد و رسانه‌ها در خلق یک حماسه بزرگ سیاسی نقش‌آفرینی کنند و کمال و ولایت‌پذیری خود را به رخ جهانیان بکشانند.

موسسات فرهنگی در خلق حماسه سیاسی نقش‌آفرینی کنند

حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با بیان اینکه کشور از ظرفیت خوب مردمی برخوردار است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مردم با حضوری گسترده در انتخابات از نظام و انقلاب خود حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از نامگذاری امسال وظیفه مردم و بخشی دیگر وظیفه مسئولان است، افزود: حماسه سیاسی وظیفه‌ای است که مردم در خرداد ماه امسال آن را انجام می‌دهند و با حضور در پای صندوق‌های رای این حماسه را خلق می‌کنند و به طور یقین در انتخابات ریاست‌ جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها با حضور مردم حماسه‌ای جدید رقم می‌خورد.

امام جمعه لاهیجان ادامه داد: وظیفه مسئولان این است در مقابل حماسه‌سازی مردم و راهپیمایی‌های مختلف، با برنامه‌ریزی دقیق حماسه اقتصادی ایجاد کنند و ما در سال جدید شاهد دگرگون‌سازی در اقتصاد و کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی با تصریح بر اینکه برگزاری انتخاباتی پرشور و بدون حاشیه نیازمند شرکت تمام گروه‌های سیاسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند، است، افزود: تمام گروه‌های سیاسی باید در این انتخابات نماینده و کاندیدا داشته باشند و در انتخابات شرکت کنند.

صرفی‌پور اضافه کرد: رهبر انقلاب در نطق اخیری که داشتند تاکید کردند که سلایق مختلف وارد شوند و رویگردان نباشند و این تاکید ایشان بهانه‌ای برای شرکت نکردن برخی گروه‌های منتقد به جا نگذاشته است.

به گفته وی، زمانی که سلایق مختلف در انتخابات شرکت کنند و گروهی خواستار تغییر وضع موجود و گروهی دیگر خواهان حفظ آن باشند در این صورت شور و هیجان و رقابت سالمی ایجاد می‌شود که انتخابات پرشور و مشارکت بالا را رقم می‌زند.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به بعد اقتصادی، اذعان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسب برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌های مهمی مانند توسعه صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و خودکفایی کشور در زمینه‌هایی که در آن دچار مشکل بودیم، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: درباره خلق حماسه سیاسی که مقدمه خلق حماسه اقتصادی است، مسئولان کشور و موسسات فرهنگی مانند رسانه‌ها، وزارت ارشاد و تریبون‌های مقدس نماز جمعه که 700 تریبون هر هفته در پهنه نظام جمهوری اسلامی به آگاهی و بصیرت‌بخشی می‌پردازند، می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

صرفی‌پور اضافه کرد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و قشر عظیم فرهنگی کشور که به نحوی با فکر و اندیشه در ارتباط هستند نیز در خلق و آفرینش یک حماسه بزرگ سیاسی نقش‌آفرینی کنند و کمال و ولایت‌پذیری خود را به رخ جهانیان بکشانند.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی هر سه قوه به ویژه پس از انتخابات، یادآور شد: سران سه قوا باید با همدلی و همراهی در راستای حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گام‌های اساسی، زیربنایی و علمی بردارند.

امام جمعه لاهیجان خاطرنشان کرد: می‌توان با خلق حماسه اقتصادی ریشه مشکلات اقتصادی در جامعه را خشکاند.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول