اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)

آئین "تشییع مظلومه شهیده" در فیروزکوه برگزار می‏شود

امام جمعه فیروزکوه از برگزاری آئین "تشییع مظلومه شهیده" به منظور درک مظلومیت ام‏الائمه حضرت فاطمه‏ زهرا(س) در این شهر خبر داد.

آئین "تشییع مظلومه شهیده" در فیروزکوه برگزار می‏شود

حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: این برنامه فرهنگی غروب امروز پس از اقامت نماز مغرب و عشاء از مسجد جامع شهر فیروزکوه به سمت آستان مقدس امام‏زاده اسماعیل(ع) برگزار می‏شود.

وی گفت: از آنجایی که تشییع پیکر مطهره حضرت‏ زهرا(س) نیز شبانه انجام شده است، به منظور رعایت شأن و منزلت آن حضرت و بیان مظلومیت ایشان، این مراسم در این ساعت از روز برگزار می‏شود.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: هدف از این اقدام فرهنگی آشنایی هر چه بیشتر مردم با مظلومیت بی‌بی دو عالم(س) و نزدیک شدن به سیره و منش آن حضرت است که با توجه به نظر مراجع عظام تقلید به عنوان تعظیم شعائر از آن نام برده می‏شود.

برگزاری نمادین تشییع حضرت زهرا(س) بدعت محسوب نمی‏شود

وی خاطرنشان کرد: هر چیزی که سبب نزدیکی آحاد مسلمانان به ائمه معصومین(ع) شود، در حدی که وهن مذهب نباشد، از نظر مراجع تقلید بلا اشکال است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: برگزاری آئین "تشییع مظلومه شهیده" نیز بر این اساس، هیچ اشکالی نداشته و بدعت محسوب نمی‏شود.

گزارش فارس حاکی است؛ این آئین فرهنگی با هماهنگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت امنای مسجد جامع فیروزکوه برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2568/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول