اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

تمام حیات ملت ایران از مصادیق ایثار و شهادت است

فرماندار کوهبنان گفت: تمام حیات ملت ایران در تاریخ معاصر و به ویژه در سه دهه اخیر از مصادیق ایثار و شهادت در سایه اطاعت و پیروی از ولایت و رهبری است.

تمام حیات ملت ایران از مصادیق ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در مراسم یادواره 52 شهید شهر کوهبنان و پنج شهید گمنام این شهرستان با بیان اینکه شهادت در تفکر اسلامی به معنای گذشتن از سرمایه جان و هستی خود در راه یک هدف و آرمان الهی است، اظهار داشت: شهادت را می‌توان کامل‌ترین جلوه ایثار دانست و همین وجوه ایثارگرانه و آگاهانه در رفتار شهید است که مقام وجودی او را برتری و تعالی می‌بخشد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: حضور و سلوک و ایثار شهیدان و ایثارگران و مجاهدان، نه فقط موجب کمال فردی و ارتقا و سعه وجودی آنها می‌شود، بلکه نقشی سازنده و شورآفرین و تعالی بخش و الهام‌دهنده برای امت و دیگر مردمان دارد و موجب تغییر و تحول و رشد در سرشت و سرنوشت جوامع و امت‌ها می‌‌شود.

وی تصریح کرد: این از افتخارات و توفیقات بی‌دلیل مردم سرزمین ما است که این‌گونه سرشتی شهیدپرور و ایثارگر دارند، ملت ایران در تجربه تاریخی حیات خود و به ویژه در سیر و سلوک عظیم تاریخی معنوی خود در انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس، نشان داده است که ملتی شهادت‌طلب و ایثارگر است.

متقی اذعان داشت: پیکارگران مؤمن و رزمندگان به خون تپیده دفاع مقدس بهترین نمونه‌ها و مصادیق شهادت و ایثار هستند و در تاریخ معاصر جهان، هیچ مردمی را از منظر مجاهده فی سبیل‌الله و ایثارگری و شهادت طلبی، برابر و هم طراز مردم ایران نمی‌توان دانست.

وی خاطر نشان کرد: تمام حیات ملت ایران در تاریخ معاصر و به ویژه در سه دهه اخیر را می‌توان از مصادیق ایثار و شهادت در سایه اطاعت و پیروی از ولایت و رهبری دانست و همین ظرفیت عظیم معنوی ایثارها و شهادت‌ها بوده است که کشور ما را در برابر انبوه بسیار گسترده و فراتر از تصور توطئه‌های استکباری، مصون کرده است.

انتهای پیام/80012/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول