اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها

پیکر مطهر 3 شهید گمنام در اردبیل و خلخال به خاک سپرده شد

همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها بانوی فضیلت و پاکدامنی، اردبیل قهرمان و خلخال عالم‌پرور میزبان سه شهید گمنام بود که با حضور اقشار مختلف مردم تدفین و به خاک سپرده شدند.

پیکر مطهر 3 شهید گمنام در اردبیل و خلخال به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز و در اردبیل برگزار شد پیکر یک شهید گمنام در محوطه اداره کل اطلاعات استان اردبیل خاکسپاری شد و مردم در حالی که در حزن و اندوه بی‌بی دو عالم بر سر و سینه می‌زدند با گلگون کفنان دشت نینوای ایران وداع کرده و این شهید والامقام عملیات والفجر هشت را تدفین کردند.

در مراسمی مشابه در شهرستان خلخال و شهر کلور پیکر مطهر دو شهید گمنام دیگر که عاشقانه و غریبانه به سرزمین عالم‌پرور خلخال پا گذاشته بودند در اوج تکریم و تعظیم و پاسداشت مقام و منزلت آنها با حضور آحاد مردم تشییع و در محلی که به نام یادمان شهدای گمنام است خاکسپاری شدند.

در این مراسم که امام جمعه و فرماندار خلخال و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: تجلیل از فضیلت‌ها و ایثارگری‌های شهدا نه تنها جامعه ما را از خطرات و آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد بلکه اعتلای روزافزون اسلام و عزت مسلمانان را سبب می‌شود.

ذکی‌الله خوشبخت شهادت را بالاترین درجه جهاد در راه خدا خواند و افزود: خداوند این نعمت را نصیب هر کس نمی‌کند چرا که فضیلت شهادت از آن رستگان از دنیا و مال و منال آن است.

وی با برشمردن برخی از فضایل بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) اسوه‌‌ای است که هیچگاه رنگ و بوی کهنگی نمی‌گیرد بلکه این اندیشه در تفکر مردان و زنان ما جاری و ساری است که اخلاق و معنویت و حجاب و عفاف را فضیلتی برتر بشمارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرار است مراسم گرامیداشت شام غریبان این شهدا امشب در کلور و اردبیل برگزار شود.

انتهای پیام/62003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول