اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقبال روستانشینان و شهرنشینان جنوب اردبیل از شهدای گمنام

سبکبالان عاشق به دیار شهیر مردان خلخالی رسیدند

در یک حال و هوای عجیب پیکر دو شهید والامقام در مسیر انتقال به دیار شهیر مردان روزگار، خلخال پرافتخار با گذر از شهرها و روستاها دلباختگان بسیاری را مجذوب خود کرد.

سبکبالان عاشق به دیار شهیر مردان خلخالی رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز برگزار شد، بعد از ساعت‌ها چشم انتظاری مردم خلخال پیکر مطهر دو شهید گمنام والامقام عملیات والفجر هشت را با جان و دل میزبانی کرده و آنها را در آغوش گرفتند.

پیکر مطهر سه شهید والامقام که دو روز پیش به اردبیل وارد شد، روز گذشته بعد از تشییع نمادین از مصلای اردبیل تا چهارراه امام در قالب یک آیین باشکوه برای حضور خیل عاشقان در محفل شبی با شهدا به حسینیه ثارالله اردبیل انتقال داده شد، به طوری که شب گذشته تا صبح بسیاری از خانواده‌ها و دوستداران شهدا با زمزمه یا زهرا با شهدای گمنام همدردی کردند و بار دیگر از آنها شفاعت خواستند.

در مراسم شبی با شهدا جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) در سخنانی گفت:‌ عطر شهادت امروز دیار سبلان را چنان عطرآگین کرده است که همه مست معنویت و ارزش‌مداری شهدایی هستند که جان فدا کردند تا در این سرزمین برای همیشه آزادگی و حریت پا بگیرد.

سردار غلام‌عسگر کریمیان، حضور در محفل شهدا و مجلس آنها را مغتنم و برای افراد هوشمند دارای اندوخته ارزشمند توصیف کرد و افزود: پیکر مطهر شهدا امروز با ایما و اشاره به ما این حقیقت را بازگو می‌کنند که مبادا خط ولایت و شهادت را گم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 37 حضرت عباس (ع) در سخنانی جایگاه شهدا را در نزد خدا جایگاه عزت‌مندانه و همراه با شکوه و عظمت توصیف کرد و ادامه داد: شهادت نصیب انسان‌های مخلص شده و راه‌یافتگان به این مجلس عظیم از فیض دائمی الهی بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام فیاضی با گرامیداشت ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد:‌ این شهدا به مانند مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س) در نهایت گمنامی، اما در اوج فضیلت و نیکنامی به دیدار معبود شتافته و قطعاً در پیشگاه آن حضرت روسفید هستند.

در پایان محفل انس با شهدا در سوگ بزرگ بانوی اسلام عزاداری شد و شرکت‌کنندگان در این ماتم عظما اشک ماتم ریختند.

بعد از بدرقه شهدا از میدان بسیج اردبیل و با گذر از شهرها و روستاهایی همچون هیر، گیوی و مناطق مختلف جنوب استان، پیکر مطهر دو شهید والامقام عملیات والفجر هشت با استقبال کم‌نظیر مردم خلخال به این دیار عالمان و مجاهدان رسید تا بعد از مراسم شبی با شهدا که امشب در خلخال برگزار می‌شود در سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت زهرا (س) پیکر مطهر این دو شهید والامقام در شهر کلور خلخال تشییع و به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول