اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آسمانیان به آسمان پیوستند

تشییع پیکر 3 شهید در اردبیل / اعلام وفاداری با شهدا با « لبیک یا حسین »

در آستانه سالروز شهادت بی‌بی دو عالم مردم مومن و وفادار دار‌الارشاد اردبیل پیکر سه شهید گمنام را تا عروج ملکوتی تشییع کرده و با آنها عشقبازی به راه انداختند.

تشییع پیکر 3 شهید در اردبیل / اعلام وفاداری با شهدا با « لبیک  یا حسین »

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که بعد از پایان نماز جمعه در اردبیل و از میدان مصلی تا چهار‌راه امام خمینی (ره) برگزار شد دلباختگان شهدا از سفر برگشته‌های خودشان را با احترام و تکریم تشییع کرده و یکبار دیگر به آنها اعلام وفاداری و از طاغوتیان زمان نیز اعلام انزجار و بیزاری کردند.

این مراسم که بعد از برگزاری نماز میت در مصلی اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم و نمازگزاران انجام شد، پیکر این سه شهید والامقام گمنام در میان دستان وفادار این مردم از میدان مصلی تا چهار‌راه امام تشییع شد سپس پیکر آنان با خودروها به حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل انتقال داده شد تا مراسم شبی با شهدا در اردبیل و با حضور خیل عاشقان برگزار شود.

این مراسم که با ندای « لبیک یا حسین »، « لبیک یا فاطمة‌الزهرا » و همچنین شعارهای انقلابی در حال و هوای عاشورایی و انقلابی اردبیلی‌ها برگزار شد مردم وفادار این دیار بار دیگر در میان حزن و اندوه فرزندانشان را چون نگینی گهر‌بار در میان گرفته و برای همیشه با آنها وداع کردند.

این مراسم در حالی برگزار شد که مردم وفادار اردبیل با شعارهایی به زبان محلی داده می‌شد و این در حالی بود که مادران شهدای والامقام در حالی که برای فرزندانشان لالایی می‌خواندند با عطر این شهدا آرام گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل این شهدا که از عملیات والفجر 8 و در گروه سنی جوان و میانسال در تحقیق و تفحص شناسایی شدند به عنوان شهدای گمنام به اردبیل منتقل شدند تا پیکر مبارک آنها در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در اداره اطلاعات اردبیل و همچنین دو شهید دیگر در گیوی و خورش‌رستم تشییع شده و تدفین شوند.

ذکی‌الله خوشبخت اظهار داشت: بعد از وداع مردمی با شهدا امشب بعد از نماز مغرب عشا آیین شبی با شهدا در محل حسینیه ثار‌الله و زینبیه برای برادران و خواهران برگزار می‌شود تا عرض ارادتی به این شهدای والامقام صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز شنبه نیز پیکر دو شهید رهسپار جنوب استان می‌شود تا در یوم شهادت حضرت زهرا (س) در دو شهر گیوی و خورش‌رستم تشییع شده و در گلزارهای شهدا آرام بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم با حضور اقشار مختلف مردم از شهدا به عنوان فخر و شرف این سرزمین تجلیل واقعی و تکریم حقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول