اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و همرزمان انجام شد

تشییع پیکر شهید زارع برات‌پور در اهواز + تصاویر

پیکر پاک شهید علی‌کبر زارع برات‌پور در اهواز تشییع شد و در کنار دیگر شهیدان والامقام آرام گرفت.

تشییع پیکر شهید زارع برات‌پور در اهواز + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیین تشییع پیکر پاک شهید علی اکبر زارع برات‌پور عصر امروز با حضور مردم قدر‌شناس، رزمندگان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در اهواز برگزار شد؛ در این آیین که فرمانده و پرسنل لشکر 92 زرهی خوزستان نیز حضور داشتند، پیکر مطهر شهید زارع برات‌پور بر دستان مردم خوزستان تشییع و تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد. جمعی از مردم شهرهای گتوند، مسجدسلیمان، شوش‌تر، هفتکل، اندیمشک نیز در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید عزیز حضور داشتند؛ تشییع پیکر شهید زارع برات‌پور از کوی ملت آغاز شد و پس از وداع اهالی این محل با همسایه خود، این شهید به بهشت‌آباد منتقل شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از تشییع، در کنار جانباز شیمیایی 70 درصد شهید سیدعبدالله ولی‌شرف که در روز پنج‌شنبه هشتم فروردین‌ماه به شهادت رسیده است، آرام گرفت.

شهیده صدیقه ساکی، شهید منصور بروایه، شهید علیرضا باقری کاهکش، شهید علیرضا کیخسروانی و شهید حاج جمعه طالقانی از جمله شهدایی هستند که در همسایگی شهید زارع برات‌پور آرمیده‌اند.

همچنین شهیده مصریه سعیداوی، شهیده مینا لک‌زاده و شهید مرتضی اورک سوسن نیز از دیگر شهدایی هستند که شهید زارع برات‌پور همسایه آن‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهید علی‌اکبر زارع برات‌پور از جانبازان 70 درصد اهوازی بود که در یکم مهرماه سال 1337 در محله سرکوره‌های مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل شد.

این جانباز اهوازی در 11 فروردین‌‌ماه سال 1361 در حالی که لباس مقدس سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تن داشت در پاسگاه خرمدژ شوش بر اثر انفجار مین، از ناحیه دو پا و شکم مجروح شد.

سرانجام این سرباز فداکار وطن که از سوی لشکر 92 زرهی خوزستان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد، بیش از این تاب دوری از همرزمان شهید خود را نداشت و در روز جمعه 16 فروردین ماه، در بیمارستان نفت اهواز خلعت شهادت به تن کرد و عند ربهم یرزقون شد.

شهید زارع برات‌پور از پرسنل بازنشسته بانک ملت ایران است که در سال 1372 پیوند آسمانی خود را آغاز کرد و حاصل آن پسری به نام محمدامین 16 ساله و یک فرزند دختر است.

انتهای پیام/72010/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول