اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دانشگاه علوم پزشکی زنجان زودتر از موعد به تیپ یک کشوری تبدیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تیپ یک کشوری را زودتر از موعد دانست و گفت: این ارتقا موجب ارائه خدمات مطلوب‌تر و اعطای مجوزهای استخدامی تاثیرگذار خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی زنجان زودتر از موعد به تیپ یک کشوری تبدیل شد

رحیم سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اقدامات انجام شده طی هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و افزود:‌ تبدیل حسابداری تعهدی به نقد این دانشگاه از جمله کارهای ارزشمند محسوب می‌شود.

وی احداث 170 هزار مترمربع ابنیه در بخش‌های مختلف پزشکی درمانی، آموزشی و تحقیقاتی را دیگر اقدامات قابل توجه در چند سال اخیر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از جذب حدود یک میلیون دلار بودجه در موضوعات متنوع خبر داد و گفت: این اعتبار جذب و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

وی با اشاره به تمرکز موجود برای جذب نیروهای متعهد در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: یک دهم از نیروهای این دانشگاه از خانواده‌های شهدا هستند.

*بهره‌برداری از یک بیمارستان خصوصی

سروری به همکاری انجام شده برای راه‌اندازی بیمارستان و کلینیک‌های خصوصی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: یکی از این بیمارستان‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از صدور مجوز احداث 21 مرکز پارا‌کلینیکی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: ارتقای برنامه‌های آموزشی و تخصصی دانشگاه در قالب برنامه‌های چشم‌انداز و برنامه پنج ساله کشور تدوین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را به تیپ یک کشوری زودتر از موعد دانست و تاکید کرد: این ارتقاء موجب ارائه خدمات مطلوب‌تر و اعطای مجوزهای استخدامی تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: با ارتقای صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی حجم عظیمی از نیروهای متخصص به استان وارد می‌شوند.

*فعالیت 247 عضو هیئت علمی در دانشگاه

سروری تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را در حال حاضر 247 نفر اعلام کرد.

وی از مشغول به تحصیل بودن 3 هزار دانشجو در هشت دانشکده زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و گفت: در این دانشگاه 45 مقطع رشته تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از وجود سیستم نیازسنجی در دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این نیازسنجی انجام شده 55 نفر دوره‌های ماموریت آموزشی ویژه را طی کرده‌اند.

وی به ارتقای درصد مشارکت اعضای هیئت علمی در طرح‌های پژوهشی اشاره و تصریح کرد: این مشارکت در حال حاضر به 90 درصد رسیده است.

سروری اضافه کرد: طرح‌های پژوهشی از 34 طرح در سال 81 به 200 طرح افزایش یافته است.

وی تعداد مجله‌های دانشگاه علوم پزشکی را در حال حاضر پنج مجله اعلام و ادامه داد: این دانشگاه با برقراری روابط، موفق به برگزاری همایش‌های مهم بین‌المللی شده است.

قائم مقام وزیر در استان زنجان به رتبه‌های ارزنده کسب شده طی دو سال گذشته در جشنواره رازی اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت علمی این دانشگاه 17 اختراع به نام خود ثبت کرده‌اند.

*توریسم درمانی در زنجان

وی با اشاره به مراجعه بیماران دیگر استان‌ها به مراکز درمانی تصریح کرد: توریسم درمانی هم در دستور کار قرار گرفته است.

سروری یک دهم از بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی استان زنجان را از دیگر استان عنوان کرد.

وی راه‌اندازی واحد پیوند اعضا را از دیگر اقدامات قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی دانست و اضافه کرد: با همکاری پزشکان 300 ویزیت رایگان و 130 عمل جراحی انجام شده است.

*پزشک خانواده، فصل‌الخطاب بحث سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پزشک خانواده را کلیدی‌ترین و فصل‌الخطاب بحث سلامت عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول