اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

مراسم تشییع شهدای گمنام کرمان صبح جمعه برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: مراسم تشییع پیکر شهدا 11 صبح جمعه از حسینیه ثارالله تا مصلای امام علی (ع) با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود و مراسم تدفین نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می‌شود.

مراسم تشییع شهدای گمنام کرمان صبح جمعه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی در جمع خبرنگاران از تشییع و تدفین پیکر هفت شهید گمنام در کرمان خبر داد و اظهار داشت: ایام فاطمیه با توجه به پنهان بودن قبر شریف حضرت فاطمه (س) بهترین زمان برای تدفین شهدای گمنام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان تصریح کرد: شهدای گمنام شهدای چند مأموریتی هستند که در یک برهه از زمان مأموریت جهاد را بر عهده داشتند و در این برهه مأموریت تلنگر زدن به کسانی است که در مادیت خویش فرو رفته‌اند.

وی از استقبال شهدای تازه تفحص در پنجشنبه 22 فروردین‌ماه در فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: مراسم تشییع پیکر پاک این شهدا ساعت 11 صبح جمعه از حسینیه ثارالله تا مصلای امام علی (ع) با حضور نمازگزاران نماز جمعه برگزار می‌شود و مراسم تدفین نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می‌شود.

ابوالحسنی با اعلام این‌که مراسم وداع این شهدا جمعه شب در کرمان، بم و ماهان برگزار می‌شود، گفت: دو شهید 18 و 23 ساله عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو تفحص شدند و در فرمانداری فهرج دو شهید دیگر این عملیات که 19 و 20 سال سن دارند در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت به خاک سپرده می‌شوند.

وی از تدفین یک شهید 25 ساله تفحص شده از جزیره مجنون در اداره اطلاعات کرمان خبر داد و گفت: دو شهید مربوط به عملیات والفجر یک در منطقه فکه و والفجر هشت که 29 و 17 سال سن دارند در پارک اصلی شهرستان ریگان تدفین می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور میزبان 14 هزار شهید گمنام است که از این تعداد 150 شهید در 36 نقطه کرمان آرام گرفته‌اند و کمیته جستجوی مفقودین، عملیات تفحص را برای کشف هفت هزار شهید باقیمانده انجام می‌دهد.

ابوالحسنی با اشاره به این‌که مسابقه «جلوه نور» در قالب عکس، فیلم، مقاله و شعر از زمان تشییع تا تدفین شهدای گمنام برگزار می‌شود، اظهار داشت: مردم شهیدپرور کرمان در مراسم با ثبت لحظات ماندگار می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند که به سه نفر از برگزیدگان کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات اهدا می‌شود.

انتهای پیام/80028/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول