اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالروز شهادت بانوی بی‌نشان بقیع

شهرستان قروه آکنده به عطر حضور شهدای گمنام می‌شود

همزمان با ایام شهادت بانوی بی‌نشان بقیع، شهرستان قروه از عطر حضور شهدای گمنام آکنده می‌شود.

شهرستان قروه آکنده به عطر حضور شهدای گمنام می‌شود

   به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، به همین مناسبت ستاد استقبال از شهدای گمنام در فرمانداری قروه تشکیل شد که در این نشست فرماندار قروه با اشاره به نقش حضور این شهدا در توسعه و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، گفت: شهدای گمنام علاوه بر واژه شهید، گمنامی هم بر نام خود اضافه کرده‌اند که این جایگاه و منزلت را از نخستین شهید راه ولایت ،حضرت فاطمه زهرا (س) به ارث برده‌اند.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: با آمدن شهدای گمنام، تلنگری به ما زده می‌شود که تکلیف خود را بهتر بشناسیم و در راه دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اگر نسل‌هایی که جنگ را ندیده‌اند، از آنچه بر کشورشان گذشته بی‌اطلاع باشند و با فرهنگ انقلاب اسلامی پیوند نخورند، یقیناً استحاله فرهنگی، آنها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که منافع ابرقدرتشان اقتضا می‌کند.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را به درون خانه‌‌ها ببریم، ابراز داشت: فرهنگ شهادت و تبیین شخصیت رزمندگان و شهدای انقلاب باید در تمام طول سال در زندگی ما ساری و جاری باشد و این امر نیاز به هزینه ندارد.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه پیکر 4 شهید گمنام در مسیر عبور خود تا شهرستان کامیاران و دانشگاه کردستان، از سوی مردم انقلابی شهرهای قروه، سریش‌آباد، دهگلان و موچش مورد استقبال قرار خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر سهم کردستان از 800 نقطه یادمان شهدای گمنام در کشور، 4 یادمان است که 2 نقطه دیگر نیز همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام به این تعداد افزوده می‌شود.

محمدرضا شرفبیانی با اشاره به وجود 17 شهید گمنام در خاک کردستان عنوان کرد: با تدفین این شهدا تعداد شهدا به 21 شهید افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان قروه در سال جاری گفت: بنا به درخواست مردم شهیدپرور و انقلابی شهرهای سریش‌آباد و دلبران مبنی بر میزبانی از پیکر شهدای گمنام در خاک این شهرها، قرار است این دو شهر در مراحل بعدی بنا بر اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌هادی دفاع مقدس کشور در اولویت قرار گیرند.

وی اذعان داشت: پیکر مطهر این 4 شهید گمنام ساعت 9 صبح روز شنبه از مقابل سپاه قروه تا میدان اتحاد این شهر تشییع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌های استکبار جهانی بیمه کرده، فرهنگ حیات‌بخش ایثار و شهادت است، بیان داشت: امروز دشمنان ایران این فرهنگ را نشانه گرفته‌اند که عطرآگین شدن فضای کشور به وجود مطهر شهدای گمنام و تشییع باشکوه پیکر این عزیزان توسط مردم، نشان‌دهنده زنده بودن این فرهنگ است.

محمد سلیمانی ابراز داشت: یادمان شهدای گمنام برای همیشه بر حقانیت و ایثار و پایمردی مردم ایران گواهی خواهد داد.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول